تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۱۰۸۲۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد

تولید ۷۳ هزار تن فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۳ هزار تن فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و به‌نوعی این محصول در انحصار این استان است.

به گزارش می‌متالز، امیر ارسلان سیدین ۲۸ تیرماه در جلسه‌ای با حضور رضا محتشمی‌پور - معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت - با اشاره به اینکه در حوزه فرآورده‌های نسوز در کشور دارای برند هستیم، اظهار کرد: ۷۳ هزار تن فرآورده‌های نسوز در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و به‌نوعی این محصول در انحصار این استان است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: با واحد‌های موجود در حوزه فرآورده‌های نسوز بخش عمده‌ای از اجرام کشور در این استان تولید می‌شود در حالی که در گذشته این محصولات وارد می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه معادن یکی از حساس‌ترین حوزه‌های وزارت صمت محسوب می‌شود، گفت: بیش‌ترین بخشنامه‌های وزارت صمت در این حوزه است و دستگاه‌های نظارتی نیز حساسیت ویژه‌ای بر این حوزه دارند.

سیدین در ادامه با بیان اینکه برای نقشه‌برداری معادن با مشکل مواجه هستیم، یادآور شد: این موضوع نظارت دقیق را با مشکل مواجه می‌کند، تجهیزات نقشه‌برداری خریداری شده است، اما نیروی متخصص نقشه‌بردار در سازمان وجود ندارد، در سازمان صمت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان تنها یک کارخانه سیمان وجود دارد، عنوان کرد: ظرفیت اسمی این واحد هزار تن است، اما موضوع انرژی محدودیت‌هایی را برای تولید ایجاد کرده و کمبود موجب بالا رفتن قیمت خواهد شد، تاکنون اجازه افزایش قیمت داده نشده است، ولی با کمبود مواجه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده