تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۸۴۱۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با حضور نمایندگان صاحبان سهام این شرکت در تهران برگزار شد

‌می‌متالز - شرکت فرآورده‌های نسوز ایران مجمع عمومی فوق العاده را برگزار کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو و فرآورده‌های نسوز ایران؛ مجمع عمومی فوق العاده شرکت فرآورده‌های نسوز ایران سالیانه منتهی به سال مالی ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ با حضور صاحبان سهام شرکت فرآورده‌های نسوز ایران از شرکت‌های تابعه تاصیکو و شستا در روز سه شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ با توجه به احراز حد نصاب قانونی و اعلام حضور بیش از ۷۲/۴۴ درصد سهامداران در جلسه و همچنین حضور نماینده سازمان بورس و سهامداران دیگر این شرکت به صورت حضوری و سامانه پخش آنلاین، برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی تدین مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گزارشی از وضعیت عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته این شرکت در سال ۱۴۰۱ و برخی برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۲ ارائه داد.

جایگزینی تجهیزات قدیمی با تکنولوژی‌های جدیدتر جهت تحقق ظرفیت ۶۰ هزار تنی، اجرای سامانه‌های ارزیابی عملکرد، مدیریت دانش و همچنین شناسایی منابع تامین جدید داخلی و خارجی به عنوان پروژه‌های بهبود در سال ۱۴۰۲ عنوان شدند.

وی در ادامه افزود: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران، دو پروژه نهاوند و جمبزه را در سال ۱۴۰۱ افتتاح کرد. پروژه جمبزه بزرگ‌ترین پروژه شرکت است که هدف آن تولید مواد اولیه از منابع داخلی است.

تدین در خصوص پروژه جمبزه مطرح کرد: در بخش جرم‌ها رقابت زیاد شده، اما برآورد ما این است که این پروژه بین ۱۰ تا ۱۲درصد بهای تمام‌شده ما را کاهش خواهد داد و ظرفیت خالی که می‌توان به جرم‌ها اختصاص داد را پوشش می‌دهد. به مرور بخشی از واردات مواد مصرفی آجر‌ها که از خارج تامین می‌شد را کاهش می‌دهد. برنامه‌ای برای فروش ماده تولیدی پروژه جمبزه نداریم. کوره این پروژه ۱۸۰۰ درجه بوده که در ایران بی‌نظیر است.

پروژه جمبزه از سال ۹۸ آغاز شد و اسفندماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید، اما این مدت کوتاه تاثیر آن به‌ صورت شفاف در صورت‌های مالی دیده نمی‌شود و حداقل به ۶ماه زمان نیاز دارد.

تدین گفت: شرکت به سه کارخانه مجزا که دارایی‌های آن‌را افزایش داده است تبدیل شده و پروژه جدید دیگری ندارد. این شرکت در حال حاضر ۱۶ درصد سهم بازار را داراست که تمامی صنایع از قبیل سیمان، فولاد، حرارتی و شیشه را پوشش می‌دهد. از آنجایی که صادرات از اولویت‌ها و سیاست‌های کلان این شرکت است، تلاش بسیاری برای افزایش صادرات به کشور‌های آسیای میانه، روسیه و کشور‌هایی که قبلا به آن صادرات داشته‌ایم مثل عراق انجام می‌دهد.

در ادامه جلسه، سایر اعداد مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه قبل به صورت ذیل اعلام شد.

مبلغ سرمایه شرکت از ۸۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به ۲،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال رسید.

فروش شرکت با رشد ۲۲ درصد به ۹،۸۸۲،۴۳۳ میلیون رسید.

در انتها مجمع کفرا به ازای هر سهم ۶۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده