تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۹۹۰۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

معضل ارزی تولیدات نسوز

‌می‌متالز - موانع مربوط به انتقال ارز و تشریفات گمرکی دو معضل مهم بر سر راه تولید فرآورده‌های نسوز در ایران به شمار می‌روند. مدیرعامل یکی از شرکت‌های تامین انواع اقلام نسوز مورد استفاده صنایع کشور با بیان این مطلب در گفت و گویی افزود: نبود نقدینگی و معضل تامین مواد اولیه دو بخش بسیار کلیدی و مشکل ساز برای هر تولید کننده نسوز است که با توجه به عدم حمایت این امر از سمت دولت پیشنهاد می‌کنیم صنایع مادر شخصا به این حوزه ورود پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، کاوه طارمی گفت: می‌توان در این زمینه با سرمایه‌گذاری در معادن و خط تولید مواد اولیه با کیفیت در صنعت نسوز و همچنین انعقاد قرارداد‌های بلند مدت و تخصیص پیش پرداخت به شرکت‌هایی که دارای تخصص و تجربه و تکنولوژی در این صنعت هستند کمک کرد تا نیاز صنایع مادر در تامین نسوز با کیفیت برطرف شود. او همچنین گفت: عمده‌ترین مشکل واردات و صادرات کالا خصوصا برای شرکتی مانند رسپینا صنعت که تحت تکنولوژی ایتالیا تولید و امکان صادرات با برند ایتالیایی را دارد بحث جابه‌جایی ارز، تخصیص ارز و زمان بر بودن مراحل گمرکی است که این امر با نگاه ویژه حمایتی مسوولان به شرکت‌های با پتانسیل صادرات بالا و فراهم کردن مسیر‌های ممکن جابه جایی و تخصیص ارز از طریق بانک‌ها تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی رسپینا صنعت در ادامه گفت: صنعت نسوز یک صنعت قدیمی در این کشور بوده و بسیاری از نسوز‌های وارداتی تا‌کنون بومی‌سازی شده است منتهی مساله اصلی در این صنعت نبود تکنولوژی‌های جدید در جهت بهینه‌سازی کیفیت بوده که این امر برای شرکت رسپینا صنعت کاملا فراهم شده است. او مشکل دیگر را عدم تقاضای مصرف کننده درخصوص هزینه کردن برای استفاده از نسوز با کیفیت دانست و گفت: استفاده از نسوز‌های بی‌کیفیت در سال‌های گذشته صنعت کشور را دچار مشکلات عدیده کرده که در این برهه صنایع نیاز به استفاده از نسوز با کیفیت پیدا کرده‌اند و امیدواریم با ورود صنایع بزرگ در این عرصه شاهد پیشرفت هرچه سریع‌تر این صنعت در ایران و صادرات این محصول به دنیا باشیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده