تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۴۵۴۰
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان:

عملیات حفاری و بازگشایی تونل شماره ۳ معدن شهید نیلچیان پایان یافت

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان گفت: عملیات حفاری تونل شماره ۳ معدن شهید نیلچیان به‌عنوان شاهرگ حیاتی این معدن که عدم بازگشایی آن از سال ۱۳۷۰ تاکنون یکی از معضلات مهم به شمار می‌رفت به پایان رسید.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا قندی اظهار کرد: عملیات حفاری تونل شماره ۳ معدن شهید نیلچیان به‌عنوان شاهرگ حیاتی این معدن به طول ۳۰۰ متر و با هزینه‌ای بالغ بر ۹۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال که عدم بازگشایی آن از سال ۱۳۷۰ تاکنون، یکی از معضلات معدن به شمار می‌رفت به پایان رسید.

با بیان اینکه تهویه طبیعی در معدن شهید نیلچیان یکی از الزامات ایمنی بدون هزینه است، افزود: با توجه به اینکه روش استخراج در معدن شهید نیلچیان به صورت زیرزمینی در اعماق ۴۰۰-۲۰۰ متر صورت می‌گیرد، احداث این تونل جهت تهویه به صورت طبیعی اقدامی بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این تونل با هدف ارتباط معدن شهید نیلچیان با معدن باجگیران در زیر زمین و ایجاد تهویه طبیعی احداث شده است و در عین حال می‌تواند موجب تسهیل در تدارکات، ترابری و تردد افراد بین دو معدن نیز شود.

گفتنی است همزمان با پایان عملیات حفاری و بازگشایی این تونل، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد اولیه استقلال سپاهان با صدور پیامی، از تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی سرپرست، معاونین و همه کارگران زحمتکش معدن شهید نیلچیان که با اراده قوی و روحیه خستگی‌ناپذیر در شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار در زیر زمین تشکر و قدردانی نمود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده