به گزارش می متالز، عیسی اسحاقی؛ مدیرعامل شرکت در آخرین جلسه شورای مدیران که صبح روز گذشته برگزار شد، گفت: بیشترین فروش ایرانول از ابتدای تاسیس تاکنون 1.3 هزار میلیارد تومان بود که با برنامهریزیهای انجام شده توانستیم امسال فروش ایرانول را از مرز 2 هزار میلیارد تومان بگذرانیم که بیش از ۸۰ درصد آن فروش داخلی است. افزایش فروش محصول نهایی باعث شد سهم بازار روغن موتور ایرانول از ۱۹ درصد سال ۹۳ به حدود ۳۰ درصد در سال ۹۷ افزایش یابد.
به گفته اسحاقی مهمترین استراتژی شرکت کاهش خامفروشی روغن پایه و افزایش محصول نهایی است که با اجرای این استراتژی فروش انواع محصول نهایی ایرانول از۱۱۰ میلیون لیتر سال ۹۴ به حدود ۱۷۰ میلیون لیتر در سالجاری رسید.
مدیرعامل نفت ایرانول توسعه همهجانبه در بخشهای مختلف را از برنامههای ایرانول دانست و گفت: تا سال ۱۴۰۰برای ۱۰ پروژه در ایرانول برنامهریزی شده است. وی بهرهبرداری از برج خنککننده پالایشگاه ایرانول آبادان، پایانه صادراتی ماهشهر(مخازن ۲۵ هزار تنی) و خط ریلی انتقال محصولها از تهران به ماهشهر را از پروژههایی ذکرکرد که به بهرهبرداری رسیده و پروژههای دیگر نیز در حال شروع هستند.
ایرانول که براساس گفته مدیران عرضه محصولهای جدید را در دستور کار دارد، در سالجاری محصولهایی همچون سوپر رونیا با سطح کیفی SN و گرید ۵W۳۰، سوپر رونیا هیبریدی سطح کیفی SN و گرانروی ۰W۲۰ و سوپر رویال سطح کیفی SM و گرید ۵W۴۰ و روغن موتورسیکلت «موتورو» ویژه موتورهای چهارزمانه با بالاترین سطح کیفی روز دنیا به بازار عرضه کرد.