تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۱۱۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد:

دستورالعمل تجارت تهاتری پاکستان با ایران، روسیه و افغانستان

‌می‌متالز - علی فکری، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد که صادرکنندگان ایرانی می‌توانند ۱۰ گروه کالایی شامل میوه‌ها، آجیل و سبزیجات، ادویجات، مواد معدنی و فلزات، زغال‌سنگ و محصولات آن، نفت خام، گاز مایع، گاز طبیعی، محصولات شیمیایی انواع کود، اقلام پلاستیکی و چرمی، پوست خام، محصولات پشم خام و محصولات آهنی و فولادی را با بهره‌گیری از مکانیسم تهاتر به پاکستان صادر کنند.

به گزارش می‌متالز، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از صدور دستورالعمل تجارت تهاتری پاکستان با ایران، روسیه و افغانستان بدون استفاده از ارز و ابزار‌های مالی به منظور تسهیل و توسعه تجارت فی مابین توسط مقامات این کشور خبر داد.

علی فکری طی نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی که نسخه‌ای از آن در اختیار اتاق‌های بازرگانی نیز قرار گرفته است، توضیح داد: این دستورالعمل به طور رسمی به فعالان اقتصادی در ایران، روسیه و افغانستان اجازه می‌دهد که بدون استفاده از دلار یا هرگونه ارز یا ابزار‌های مالی دیگر به صورت پایاپای نسبت به تبادل تجاری بر پایه مکانیسم تجارت تهاتری با طرف پاکستانی اقدام کنند.

او افزود: دولت پاکستان فهرستی از چهار بخش از گروه‌های مختلف کالایی را با استفاده از این مکانیسم مشخص کرده که طبق آن نهاد‌های خصوصی و دولتی پاکستانی می‌توانند ۲۶ گروه کالایی را به افغانستان، ایران و روسیه صادر و ۱۰ گروه کالایی از ایران و افغانستان و ۱۱ گروه کالایی را از روسیه به پاکستان وارد کنند.

به گفته این مقام مسوول، گروه‌های کالای مجاز به صادرات از ایران شامل میوه‌ها، آجیل و سبزیجات، ادویجات، مواد معدنی و فلزات، زغال‌سنگ و محصولات آن، نفت خام، گاز مایع، گاز طبیعی، محصولات شیمیایی انواع کود، اقلام پلاستیکی و چرمی، پوست خام، محصولات پشم خام، محصولات آهنی و فولادی است.

منبع: اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی تهران

عناوین برگزیده