تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۱۱۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس فراکسیون سهام عدالت مطرح کرد:

آخرین آمار جاماندگان سهام عدالت و بررسی تخلفات سازمان خصوصی‌سازی

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون سهام عدالت در مجلس آمار جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: نامه‌ای رسمی به سازمان‌های نظارتی و قضایی در رابطه با تخلفات خصوصی سازی ارسال می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی سعادتی درباره ساماندهی جاماندگان سهام عدالت به خانه ملت گفت: در جلسه با مسوولان اتحادیه و کانون‌های سهام عدالت، نمایندگانی از وزارتخانه‌های تعاون و اقتصاد، آخرین تصمیمات در حوزه سهام عدالت، هماهنگی‌ها با شورای عالی بورس و تخلفات سازمان خصوصی‌سازی به دلیل مغایرت اقدامات با اصل ۴۴ بررسی شد.

وی افزود: مقرر شد نامه‌ای رسمی به وزیر اقتصاد، سازمان‌های نظارتی و قضایی در رابطه با این تخلفات ارسال شود. به دلیل کارشکنی رئیس سازمان خصوصی‌سازی طرح فراکسیون سهام عدالت تاکنون اجرایی نشده و طرحی از سوی شورای عالی بورس ارائه شده که با قانون اساسی و فرمان رهبری مغایرت دارد؛ لذا مقرر شد جلوی اجرای این طرح طی نامه‌نگاری با اداره قوانین مجلس و دستگاه‌های مربوطه گرفته شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در الگوی مورد تایید فراکسیون سهام عدالت وظایف تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مرتبط تعیین تکلیف می‌شود. بطور مثال عدم تصدی‌گری دولت و حفظ تعاونی‌ها در استان‌ها با هدف اجرای اهداف سهام عدالت ازجمله این وظایف و تکالیف بشمار می‌آیند. آمار جاماندگان سهام عدالت حدود ۲۰ میلیون نفر است. قرار بود سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر از جامعه کمیته امداد و بهزیستی به مجموع سهامداران عدالت اضافه شود که به دلیل ممانعت و تخلف سازمان خصوصی‌سازی انجام نشد.

سعادتی با بیان اینکه مجلس برای گرفتن حق مردم هرگز کوتاه نخواهد آمد، عنوان کرد: با واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه لازم برای تحقق این هدف فراهم می‌شد، اما باز هم این اتفاق نیفتاد. باید ساز و کاری که مجلس تعیین کرده در راستای اجرای اصل ۴۴ و فرمایشات رهبری محقق شود در غیر این صورت وظایف نظارتی را با تحقیق و تفحص از سازمان‌های متخلف و طرح سوال از وزیر اقتصاد انجام خواهیم داد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده