تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۱۱۸۵
سرویس خبر : انرژی

عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر- خاش آغاز شد

می متالز - عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در استان سیستان و بلوچستان با هدف تامین انرژی مورد نیاز مردم و رونق بخش صنعتی، آغاز شد.
عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر- خاش آغاز شد

به گزارش می متالز، عبدالرضا ابوالحسینی، مجری طرح خط لوله هفتم سراسری در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر خاش که با حضور احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران ارشد صنعت گاز و جمعی از مسئولان و مردم این شهر برگزار شد، گفت: با توجه به سردسیر بودن شهر خاش، گازرسانی به این شهر حائز اهمیت است، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده خط انتقال گاز ایرانشهر - خاش به طول  143 در مدت زمان 15 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم این خطه از کشور نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای تسریع در روند اجرای این طرح و با درخواست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و تدبیر شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌های گاز در برخی دیگر از استان‌ها موظف شدند شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان را در راستای انجام عملیات گازرسانی برای سراسر استان سیستان و بلوچستان یاری رسانند و بر این اساس شرکت گاز استان فارس به عنوان معین شهرستان خاش این مسئولیت را عهده‌دار شده است.

ابوالحسینی گفت: با توجه به فعالیت کارخانه سیمان خاش در این شهر، گازرسانی به این شهرستان می‌تواند زمینه‌ پیشرفت فعالیت این صنعت و دیگر صنایع موجود در این شهرستان را مهیا کند تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی باشیم. این اقدام افزون بر رفع دغدغه مردم خاش برای تامین سوخت و انرژی مورد نیاز، در رفع مشکل اشتغال جوانان نیز موثر است.

رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این باره اعلام کرد: در راستای گازرسانی به شهرهای بمپور و محمدان، تاکنون یک ایستگاه تقلیل فشار CGS احداث و 280 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز اجرا شده است که با اتمام و به بهره‌برداری رسیدن این طرح، افزون بر شهرهای بمپور و محمدان، بیش از 15 روستا نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد