تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۱۲۰۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده ۶ شهرستان خراسان شمالی:

گمرک مرزی پرسه سو امسال فعال می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی از پیگیری‌ها برای فعال شدن گمرک مرزی پرسه سو در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید محمد پاکمهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه برگزار شد، اظهار کرد: به لطف الهی گمرک مرزی پرسه سو را امسال مصوب و فعال خواهیم کرد.

وی افزود: این موضوع را از وزیر امور خارجه پیگیری کرده ام؛ واقعا جای سوال دارد که چرا ۲ استان همجوار و مرزی ما باید دارای این گمرک باشند، اما ما از داشتن آن محروم باشیم.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع پساب پتروشیمی و پیگیری‌های آن اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ جلسه برای این موضوع گذاشته شده است تا نهایتا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: براساس بند «ع» تبصره ۸ قانون، تمامی صنایع باید به سمت پساب رفته و از آب‌های سد و زیرزمینی استفاده نکنند، اما در خراسان شمالی هنوز این زیرساخت فراهم نیست.

پاکمهر افزود: پساب باید با نرخ تولید به صنایع واگذار شود که در هر استان متفاوت بوده و در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار تومان به ازای هر متر مکعب است.

وی گفت:، اما رایزنی‌هایی صورت گرفته تا پتروشیمی به جای آن که خط تصفیه خانه را با ۵۰۰ میلیارد تومان به اتمام برساند، ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کند و قطر لوله‌های آن را به اندازه‌ای در نظر بگیرد که برای سال‌های بسیار دور نیز مناسب باشد.

وی اظهار کرد: در ازای این کار نیز پساب با قیمتی کمتر از تعرفه کشوری به پتروشیمی واگذار شود. البته آن هم به میزان مشخص. حجم پساب اختصاصی به پتروشیمی ۵.۵ میلیون متر مکعب در سال است که صرفا همین میزان با تعرفه تعیین شده تخصیص می‌یابد و البته هر سال قیمت آن براساس تورم نیز افزایش می‌یابد. مازاد این حجم نیز با تعرفه تولید اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده