تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۱۱۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس:

گمرک مرزی پرسه سو امسال بازگشایی می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرک مرزی پرسه سو امسال مصوب و بازگشایی و فعال خواهد شد

به گزارش می‌متالز، سید محمد پاک‌مهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از وزیر مور خارجه در خصوص فعال‌شدن گمرک مرزی پرسه سئوال شده است و مقدمات بازگشایی این گذر مرزی درسال جاری فراهم شده است.

پاک مهرافزود: باوجود اینکه استان‌های همجوار ما همچون گلستان و خراسان رضوی دارای گذر مرزی هستند، اما استان خراسان شمالی با دارا بودن ۳۱۱ کیلومتر مرزمشترک با کشور ترکمنستان از نعمت گذر مرزی محروم است

وی ادامه داد: در سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی این موضوع نیزمطرح شد و رهبرکشور ترکمنستان در مجلس نیز قول مساعد برای بازگشایی داد.

برداشت از معدن تاش باید از طریق تعامل و گفتگو انجام شود

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: عامل ممنوعیت برداشت ازمعدن تاش، تنش اجتماعی است که این مهم باید از طذیق تعامل بین مسوولان دو استان خراسان شمالی و سمنان حل شود.

پاکمهرافزود: برای حل این موضوع، باید تفاهم نامه برد برد بین دواستان بسته شود و کارخانه آلومینا به مسولیت‌های اجتماعی خود در منطقه تاش عمل کند.

وی ادامه داد: ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره کارخانه آلومینا در استان سمنان می‌تواند، راه گشای مشکل فعلی بین دو استان شود.

وی تاکید کرد: اگرهم روزی این موضوع بخواهد از طریق سوال، کارت زرد و یا استیضاح وزیری انجام شود، کسی که باید پاسخگو باشد وزیر کشور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کارخانه آلومینا تنها کارخانه تولید پودرآلومینا و شمش درکشور است که نیازکشور را تامین می‌کند و مسائل این کارخانه باید در سطح ملی حل شود.

بیمارستان ارتش بجنورد موقتا فعال است

پاکمهردر ادامه سخنان خود در رابطه با ماندگاری یا تعطیلی بیمارستان ارتش در بجنورد گفت: باتوجه به اینکه تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان در حال حاضر به لشگرخود در استان کلستان پیوسته است و عملااین ارتش از استان خراسان شمالی خارج شده است، ماندگاری بیمارستان در استان خراسان شمالی با سند آمایش سرزمینی ارتش هم خوانی ندارد.

وی اضافه کرد:، اما توسعه این بیمارستان جزو مصوبات سفررهبری بوده و درحال حاضر عموم مردم و بازنشستگان ارتش ازخدمات آن استفاده می‌کنند و نیاز است که در استان باقی بماند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس تصریح کرد: شاید بتوانیم فعال بودن این نوع بیمارستان را نهایتا تا دو ماه آینده به تاخیر بیندازیم، مگراینکه ستادکل ارتش در این خصوص دستور ویژه صادرکند.

منبع: عصر اترک

عناوین برگزیده