تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۰۰۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفت هزار و ۷۷۳ مسافر از گمرک مرزی بیله‌سوار مغان تردد کردند

‌می‌متالز - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: در خردادماه امسال هفت هزار و ۷۷۳ مسافر از طریق این گمرک مرزی بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد کردند.

به گزارش می‌متالز، صاحبعلی اصغری اظهار کرد: در این مدت تعداد مسافران ورودی از این گمرک مرزی چهار هزار و ۹۹ نفر و تعداد مسافران خروجی نیز سه هزار و ۶۷۴ نفر بود.

وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۳۰۴ نفر، تعداد خروجی ایرانی را هفت نفر، تعداد ورودی خارجی را سه هزار و ۸۹۵ نفر و تعداد خروجی خارجی را سه هزار و ۶۶۷ نفر ذکر کرد.

وی ادامه داد: در خردادماه امسال حدود ۶۱۳ مورد اظهارنامه صادراتی در گمرک بیله‌سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشت، از لحاظ وزن کالا حدود ۱۵ هزار و ۷۹۷ تن کالا از گمرک مرزی بیله‌سوار صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ارزش کالا‌های صادراتی هفت میلیون و ۶۵۱ هزار دلار است که نسبت به خردادماه پارسال که چهار میلیون و ۴۳۵ هزار دلار بود ۷۲ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال صدور اظهارنامه‌های واردات کاهش یافته و تنها ۲ فقره اظهارنامه ثبت شده که نسبت به خردادماه پارسال ۳۳ درصد کاهش دارد.

وی وزن کالا‌های وارداتی را ۲۴۶ هزار و ۶۵۲ کیلوگرم ذکر کرد که ۲۱۶ درصد افزایش دارد و گفت: ارزش دلاری کالا‌های وارداتی ۶۵۴ هزار و ۸۳۰ دلار است که ۱۳۵ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه عبور داخلی مبداء ۴۷ مورد اظهارنامه داریم که ۸۱ درصد افزایش دارد، این شاخص در خردادماه پارسال ۲۶ مورد بود.

فرماندار بیله‌سوار همچنین افزود: از لحاظ وزنی هم حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم عبور مبداء داخل بوده که ۸۴ درصد افزایش یافته است، ارزش دلاری این کالا‌ها ۲ میلیون و ۸۴۲ هزار دلار است که ۲۱۸ درصد افزایش یافته است.

اصغری گفت: در حوزه عبور خارجی مبداء کاهش داریم، تعداد اظهارنامه ۲۴ درصد و از نظر وزنی ۱۷ درصد کاهش یافته و ارزش دلاری هم ۵۹ میلیون دلار است که ۶۷ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این حوزه وزن کالا‌ها که ۵۷ میلیون کیلوگرم است نسبت به خردادماه پارسال ۱۷ درصد کاهش یافته است.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده