تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۱۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران:

میاندوآب صاحب گمرک مستقل می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران گفت: گمرک جامع مستقل با تمام‌رویه‌های معمول اعم از صادرات و ترانزیت گمرکی در میاندوآب ساخت و راه اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد رضوانی فر امروز در جمع فعالان اقتصادی میاندوآب با اعلام این خبر، گفت: گمرک شهید باکری میاندوآب با تمام‌رویه‌های معمول گمرک اعم از صادرات، ترانزیت و ساخت‌وساز‌ها و ... پیش‌بینی‌شده و احداث می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران افزود: کار تجهیز کارگاه و عملیات احداث گمرک میاندوآب به‌سرعت شروع شده و در این زمینه نیز در صدور مجوز‌های لازم از ادارات مرتبط اقدامات انجام شده تا در احداث طرح خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به جذب نیروی انسانی برای گمرک میاندوآب، گفت:در آگهی بعدی استخدامی در نیمه دوم سال، حتماً برای گمرک میاندوآب سهمیه تعیین و نیرو‌های موردنیاز جذب می‌شود.

رضوانی فر تصریح کرد: در بودجه امسال و سال آینده نیز بودجه‌ای برای گمرک میاندوآب پیش‌بینی می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر گمرک شهید باکری میاندوآب احداث شود.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: میاندوآب از موقعیت ویژه و بی‌نظیری برخوردار بوده و شرایط احداث گمرک را دارا است.

مهدی عیسی زاده با اشاره به اینکه کار احداث گمرک در میاندوآب از مدت‌ها پیش در حال طی مراحل ایجاد بوده است، افزود: گمرک میاندوآب با تمام‌رویه‌های گمرک، می‌تواند خبری مسرت‌بخش برای فعالان اقتصادی منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه میاندوآب در کریدور ارتباطی شمال‌غرب کشور از موقعیت بی‌نظیری برخوردار است، تصریح کرد: گمرکی که در میاندوآب احداث می‌شود باید کامل و جامع باشد و ما نیز این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی گفت: میاندوآب هفت راه در منطقه بوده و هنوز از طریق زمینی و هم ریلی محور ارتباطی استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی، کردستان و زنجان است.

پیش از جلسه نیز معاون وزیر اقتصاد و رئیس‌کل گمرک ایران به همراه نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی از محل احداث گمرک میاندوآب بازدید و موقعیت و شرایط آن را بررسی کردند.

شهرستان میاندوآب که در کریدور ارتباطی شمال غرب کشور و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر‌های آذربایجان غربی و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، استراتژیکی‌ترین شهر در منطقه به شمار می‌رود که با پایتخت کشور حدود ۶۵۲ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده