تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۱۲۰۰۲
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

خسارت‌های طرح اکتشاف گاز در منطقه جنگلی بانکول ایوان برآورد شده است

‌می‌متالز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ضمن تشریح آخرین وضعیت خسارت طرح اکتشاف گاز به منطقه جنگلی بانکول ایوان، گفت: تمامی خسارت‌ها برآورد و به شرکت گاز اعلام شده است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم پیرزادیان روز پنجشنبه اظهار کرد: منابع طبیعی استان ایلام از هر انتقاد سازنده‌ای استقبال و آن را عامل رفع نقطه ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت سازمان تلقی می‌کند.

وی افزود: بدون شک رشد و توسعه همه جانبه مناطق مختلف در حوزه‌های صنعت، احداث جاده، بهره‌برداری از معادن و مسائلی از این قبیل، بر روی بهبود مدیریت جنگل‌ها تأثیر گذاشته است که استان ایلام هم خارج از این قاعده نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: بدون شک در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای حفاظت و احیای جنگل‌های استان صورت گرفته و سطح جنگل‌کاری در مناطق بیابانی استان افزایش یافته است که بیانگر توجه این اداره کل در راستای توسعه جنگل‌های استان است.

خسارت‌های طرح اکتشاف گاز در منطقه جنگلی بانکول ایوان برآورد شده است

وی گفت: در راستای اجرای طرح اکتشافی گاز در منطقه بانکول شهرستان ایوان درچارچوب بند ب ماده ۱۲ قانون بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی با هدف حفاظت از منابع طبیعی، صرفا از جاده‌های بین مزارع سنوات قبل استفاده شده که ۱۰ کیلومتر جاده از اراضی کشاورزی عبور و مابقی نیز از اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود:در این مسیر حدود ۲۳۰ پایه شاخه زاد قطع شده و بر اساس ضوابط سازمانی و قانونی علاوه بر تعیین و برآورد خسارت، موضوع به شرکت گاز اعلام شده است.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شرکت گاز منعقد شده، احیا و بازسازی مناطق مخروبه از طریق جنگل کاری و توسعه فضای سبز به خصوص در حاشیه جاده همان منطقه نیز در دستور کار شرکت گاز قرار گرفته است.

پیرزادیان ادامه داد: با توجه به دغدغه شهروندان و فعالان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد مسئولانی استانی نیز از پروژه بازدید و با حساسیت دستورات لازم برای حفط و حراست از بانکول به مجریان طرح داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ضمن تقدیر از حساسیت فعالان محیط زیست در بحث بانکول، گفت: تمام تلاش مجموعه همکاران ما در منابع طبیعی این است که منابع طبیعی با اقتدار وظایف خود را در بخش حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع را بیش از پیش و با جدیت دنبال کند و با احیای آبخیزها، مانع هدر رفت آب و خاک شود.

پیرزادیان تصریح کرد: حفظ و حراست همه جانبه از عرصه‌های منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع امری ضروری بوده و این امر، بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی گفت: انتظار می‌رود که همه دلسوزان، کارشناسان و فعالان محیط زیست همچون گذشته یاریگر منابع طبیعی استان باشند چرا که منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌ها است و ما از هر انتقاد سازنده‌ای استقبال می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه ها، مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را می‌توانند از طریق شماره رایگان ١٥٠٤و۱۳۹ گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده