تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۲۰۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

نوسانات نرخ ارز علت اصلی تغییرات بازار‌های جهانی فولاد در ماه جولای

‌می‌متالز - در ماه جولای محصولات فولادی صادراتی کلیدی در بازار جهانی فولاد شرایط متفاوتی را تجربه کردند و دو بازار چین و هند بهبود‌هایی جزیی در قیمت‌های پیشنهادی نسبت به ماه قبل داشتند.

به گزارش می‌متالز، در بازار ورق گرم، محصول چین بیشترین رشد را داشته با ۱.۶ درصد بهبود نسبت به ژوئن ۵۶۳ دلار هر تن فوب چین شد. ورق گرم هند هم رشد ناچیزی داشته از ۵۶۸ دلاربه ۵۷۰ دلار هرتن فوب رسید. محصول ژاپن کمتر از یک درصد افت داشته ۵۷۵ دلار هر تن فوب شنیده شد و ورق گرم روسیه با ۱.۲ درصد افت ماهانه از ۵۸۲ دلار به ۵۷۵ دلار هر تن فوب رسید.

در بازار مقاطع و بیلت، میلگرد صادراتی ترکیه ۵ درصد افت ماهانه داشته از ۶۳۰ دلار به ۵۹۷ دلار هر تن فوب رسید و بیلت دریای سیاه ۸ درصد ارزانتر شده ۴۷۴ دلار هر تن فوب شد در حالی که در ژوئن ۵۱۶ دلار بود.

در این بین از جمله علل تاثیر گذار بر بازار‌های جهانی فولاد در ماه جولای می‌توان به افزایش قیمت‌ها در چین و ویتنام با پیش بینی بهبود تقاضا، کاهش سهیمه صادرات فولاد در هند، افت ارزش روبل روسیه و چالش‌های ترکیه در رابطه با افت ارزش لیر و رکود تقاضا اشاره کرد.

به طور کلی بازار جهانی مقاطع ماه‌های آتی تغییر جدی را تجربه نخواهند کرد چرا که برای تغییر نیاز به تحولات بنیادی دارند. مشکلات مالی به دلیل افزایش نرخ بهره همراه با کاهش تقاضا ممکن است باعث شود ترکیه در ماه آگوست تولید فولاد را کاهش دهد. سقوط روبل ممکن است همچنان قیمت‌های روسیه را تحت کنترل نگه دارد.

تغییرات قیمت بازار‌های ورق به سیاست‌های چین بستگی دارد. صادرات هند به اروپا احتمالا کمتر می‌شود و تقاضای سایر کشور‌ها نیز چیزی برای گفتن ندارد. از این رو قیمت‌ها در محدوده فعلی در نوسانات جزیی خواهند بود به ویژه که سنگ آهن و کک ماه جاری در ثبات نسبی بوده اند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده