تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۱۲۱۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تحویل چانگان‌های وارداتی سایپا در انتظار ابلاغ شورای رقابت

‌می‌متالز - تحویل اولین سری خودرو‌های چانگان شرکت سایپا مشمول افزایش تعرفه ۵۵ به ۷۰ درصدی گمرک شد و این امر باز هم تحویل این خودرو‌ها را دچار تاخیر کرد.

به گزارش می‌متالز، فاطمی امین که از واردات خودرو به عنوان ابزاری جهت کسب رای اعتماد مجدد در صحن علنی مجلس استفاده کرد دستور داد فروش فوری چانگان‌های وارداتی سایپا انجام شود، ولی این ابزار هم نتوانست وزیر صمت قبلی را از استیضاح نجات دهد.

حدود ۱۱۰۰ دستگاه چانگان پیش فروش شد، ولی شماره گذاری و تحویل آن دچار تاخیر‌های مکرر شد که آخرینش تقاضای گمرک برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش تعرفه از ۵۵ به ۷۰ درصد از سوی سایپا شد و گروه خودروسازی سایپا حسب تجربه‌های کاری در قرارداد پیش‌فروش هزینه‌های احتمالی آینده را به امضا مشتریان رسانده بود.

حالا سایپایی‌ها منتظر هستند رقم افزایش تعرفه را شورای رقابت تایید کند تا امکان اخذ مبلغ اضافه شده تعرفه از مشتریان امکان پذیر شود و بعد از آن فورا اولین سری خودرو‌های وارداتی تحویل مشتریان شود.

جلسه بعدی شورای رقابت روز سه شنبه است و هزار و صد نفر منتظر هستند تا شورای رقابت یک نامه را امضا کند تا ۱۱۰۰ خانواده در تعطیلات تابستانی سوار بر خودرو‌های خود شوند.

منبع: صنعت ماشین

عناوین برگزیده