تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۲۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت پاداش اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی بر اساس بهره‌وری

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: پرداخت پاداش اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی بر اساس بهره وری و میزان آن حداکثر سه ماه حقوق است.

به گزارش می‌متالز، میرسامان پیشوایی گفت: از این پس پرداخت پاداش پایان سال تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها، منوط به افزایش عملکرد بهره‌وری آن‌ها خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان ملی بهره‌وری پرداخت پاداش مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی براساس اطلاعات و محاسبه بهره وری و صورت‌های مالی، صورت‌های سود وزیان این شرکت‌ها است.

او می‌گوید: سقف پاداش مدیران و اعضای هیات مدیره تا سه ماه حقوق است و در صورتی که بهره وری نداشته باشند پاداش آن‌ها صفر خواهد بود.

شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی ابلاغ شد

سازمان ملی بهره‌وری ایران مبتنی بر تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و با استناد به آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه مندسازی شرکت‌های دولتی و دستورالعمل ساماندهی حقوق و مزایای مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت را تدوین و ابلاغ کرد.

بر این اساس، سقف پاداش مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و هیئت عامل شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت در کارگروه ارزیابی بهره‌وری و مطابق با شیوه‌نامه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تابعه، وابسته و تحت مدیریت دولت، تعیین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده