تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۱۲۴۷۹

مذاکرات مقامات راه آهن ترکمنستان و ازبکستان در «تاشکند»

‌می‌متالز - شرکت‌های راه آهن ترکمنستان و ازبکستان در چارچوب مذاکراتی که در تاشکند برگزار شد، تعدادی از موضوعات کلیدی و دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش می‌متالز، مقامات شرکت «ترکمن دمیر یولاری» و شرکت «ازبکستان تمیر یولاری» در تاشکند مذاکراتی را برپا و مسائل مورد علاقه دو طرف را بررسی کردند.

دو طرف طی این دیدار در مورد تعدادی از موضوعات کلیدی و دوجانبه از جمله استقرار واگن‌های مخزن‌دار متعلق به شرکت راه آهن ازبکستان در قلمرو ترکمنستان و ایران و همچنین تخلیه و بازگشت واگن‌های سرپوشیده واقع در خاک ترکمنستان بحث و تبادل نظر کردند.

کارشناسان شرکت‌های مربوطه دو کشور همچنین امکان احیا بهره‌برداری از نقاط اتصال بین دولتی «رازئزد ۱۶۱» و «تاخیاطش» را بررسی کردند.

اظهار شد که توافقات انجام شده در این زمینه به توسعه حمل و نقل ریلی بین‌المللی بین دو کشور کمک می‌کند.

علاوه بر این، طی این مذاکرات در مورد ترافیک ترانزیتی و اخذ تخفیف برای بخش ترانزیتی، محموله‌های صادراتی انفرادی عبوری از قلمرو ترکمنستان و ازبکستان، تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین نسبت به توسعه ظرفیت و افزایش حجم حمل و نقل کانتینری در مسیر فراب/خواجه دولت – بندر ترکمن‌باشی – فراب/خواجه دولت ابراز علاقه کردند.

در مذاکرات تاشکند همچنین امکان ایجاد پایانه‌های مشترک برای حمل و نقل موثرتر و راحت‌تر بار مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

عناوین برگزیده