تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۱۲۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی سود شرکت سرمایه گذاری امید با اهرم سنگ آهنی ها در سال ۹۸

می متالز - سال مالی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید منتهی به 30 دی ماه است. نگاهی به پرتفوی وامید خواهیم داشت.
پیش بینی سود شرکت سرمایه گذاری امید با اهرم سنگ آهنی ها در سال ۹۸

به گزارش می متالز، پرتفوی سرمایه گذاری امید شامل موارد زیر است:
38 درصد سهام گل گهر
39 درصد سهام چادرملو
66 درصد سهام وسپه
26 درصد سهام کگهر

همچنین نمادهای وهور، سهرمز، تامین سرمایه امید، گوهران و کویرتایر نیز در مالکیت وامید هستند.

بخشی از سرمایه گذاری این هلدینگ بر روی سهام پالایش نفت بندرعباس، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی پردیس بوده اما تمرکز اصلی روی سنگ آهنی هاست.

اگر یک سناوری معقول برای تقسیم سود گل گهر و چادرملو در نظر بگیریم، 25 هزار میلیارد ریال dps ازین دو شرکت دریافت می شود همچنین سایر زیر مجموعه ها می توانند 6 هزار میلیارد ریال dps خلق کنند.

برای سال مالی منتهی به 30 دی 1397 انتظار می رود بیش از 14 هزار میلیارد ریال dps و حدود 4 هزار میلیارد ریال سود واگذاری سهام محقق شده باشد. بانک سپه که dps خود را دریافت نکرده اصل و جریمه و سود متعلق به آنرا از دادگاه خواستار شده است. شرکت چندین شفاف سازی ارائه کرده و اعلام نموده اثر این جریان را در گزارش 12 ماهه منتهی به 30 دی 1397 افشا می کند. طبق آخرین داده های موجود مبلغ خسارت تاخیر تادیه 4.5 هزار میلیارد ریال تا ابتدای سال 1396 است! از ابتدای سال 1396 تاکنون نیز جریمه جداگانه ای تعیین خواهد شد! صندوق بازنشستگی نیز شکایت جداگانه ای داشته که سهام فولاد مبارکه و پارسان به جای اصل و فرع به شاکی واگذار گردیده است اما آثار دقیق مالی آن مشخص نشده است.

اگر اثر این دعاوی را کنار بگذاریم eps شرکت در سالی که گذشت 600 ریال بوده اما با سرمایه اسمی 30 میلیارد سهمی انتظار داریم 150 الی 300 ریال ازین سود بابت جرائم کاهش یابد.

برای سال جاری که منتهی به دی 1398 است، با تقسیم سود های مورد انتظار کگل و کچاد و کگهر می توان عدد eps را در سطح 1000 ریال فرض کرد ،که قابلیت تکرار نیز دارد. اتمام دعاوی علیه شرکت و شفاف شدن صورت های مالی فضای روانی سرمایه گذاری امید را بهبود می بخشد اما تصور میکنم عدد سود قابل تکرار طبق آنچه محاسبه کردیم در سطح 1000 ریال باشد.

عناوین برگزیده