تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۱۳۰۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت
‌می‌متالز - مراسم گرامیداشت روز خبرنگار به همراه آیین رونمایی آرک TH ۲۹، محصول جدید ذوب آهن اصفهان با حضور اصحاب رسانه اصفهان و مسئولین این شرکت، یک شنبه ۱۵ مرداد ماه در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین گفت: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش افزا و دانش‌بنیان شامل آرک، تیرآهن‌های بال پهن، ریل و ... اختصاص یافته که این میزان در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

مهدی کوهی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از خط تولید ذوب‌ آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت در سال ۵۱ به بهره‌برداری رسید و تاکنون در صنعت فولاد پیشرو بوده و امروزه لقب مادر صنعت فولاد را دارد.

وی افزود: امروزه صنعت حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کرده و ذوب آهن توانسته با تولید ریل در این پیشرفت سهمی داشته باشد و حتی بعد از نزدیک ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای در صنایع فولادی، نیرو‌های کارآمدی را تربیت و تحویل صنعت کشور داده است.

کوهی با تاکید بر اهمیت تولید ملی، مهندسی معکوس و دانش‌بنیان، گفت: با تولید ریل، آرک و بال‌پهن‌ها در واقع مسیر اعتماد به توانایی جوانان هموارتر شده که این مهم با دستیابی به دانش فنی و مهندسی و روش‌های ساخت تحقق پیدا کرده است.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه این شرکت تنها تولیدکننده ریل کشور است، خاطرنشان کرد: ریل تولیدی ذوب آهن در محور‌های مختلف خط آهن کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب‌آهن اصفهان همچنین در صنعت ساختمان توانسته محصولاتی با استاندارد بالا برای افزایش ایمنی ارائه دهد که در رشد صنعت ساختمان و توسعه آن تأثیر بسزایی داشته است.

کوهی با اشاره به محصولات دانش‌بنیان و افزایش تولید این محصولات گفت: ۴۰ درصد بودجه سال جاری به محصولات ارزش افزا و‌دانش‌بنیان شامل آرک، تیرآهن بال پهن و. اختصاص یافته است، همچنین ۸۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز ذوب‌آهن نیز بومی سازی شده است.

مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب آهن نیز در این آیین اظهار داشت: تولید میلگرد و تیرآهن ساختمانی جزو وظایف ذوب آهن در گذشته بوده و در حال حاضر با تغییر استراتژی، تولید محصولات با ارزش افزوده بالااز جمله ریل برای توسعه کشور در دستور کار دارد.

تولاییان با بیان اینکه تولید محصولات بال پهن در ذوب آهن در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تولید انبوه تیر آهن H ۱۲ تا H ۲۴ انجام شده و تولید تیرآهن‌های H ۲۶، H ۲۸ و H ۳۰ در برنامه‌های امسال این شرکت قرار دارد و تا پایان سال جاری به سبد تولیدات ذوب آهن اضافه خواهد شد.

وی گفت: محصولات" H " در کاهش مصرف مواد اولیه و سرعت احداث ساختمان سازی در زمینه مسائل ایمنی به صنعت ساختمان سازی کمک می‌کند و با تولید این محصولات نیاز‌های کشور مرتفع می‌شود.

تولائیان یکی از مسیر‌های توسعه کشور‌ها را معادن دانست و افزود: آرک در احداث تونل کاربرد دارد و آن را مستحکم می‌کند و در دهه ۹۰ اولین آرک در داخل کشور تولید شد و به درخواست معادن سایر سایز‌های آرک در خط تولید ذوب آهن قرار گرفت و استاندارد مورد نیاز مشتری را پوشش داده است.

معاون بهره‌برداری ذوب آهن خاطرنشان کرد: از دیگر رسالت‌های شرکت ذوب آهن این است که محصولاتی که در کشور تولید داخلی ندارد را به سبد محصولات ذوب آهن اضافه کند.

تولاییان گفت: در ماه‌های گذشته معادن کشور، محصول آرک برای فعالیت در عمق بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر را درخواست داشتند و در حال حاضر تولید آزمایشی این محصول مطابق استاندارد انجام شده و استاندارد مورد نظر مصرف کنندگان را پوشش داده است.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری رسالت ذوب آهن در مورد محصولاتی خواهد بود که در کشور تولید کننده ندارد و اینگونه محصولات به سبد این مجتمع عظیم صنعتی اضافه خواهد شد.

آیت ا... حبیب ا... رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن نیز در این مراسم، خبرنگاری را رسالتی بزرگ برای آگاهی آحاد مردم از دستاورد‌های نظام معرفی کرد و گفت: این رسالت ارزشمند ابتدا بر عهده حضرت امام سجاد (ع) و سپس حضرت زینب (س) بود.

وی افزود: پیام آوران نهضت عاشورا، این بزرگواران بودند که با خطابه‌های خود نهضت حسینی را به دنیا معرفی نمودند.

مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت تصریح کرد: خبرنگاران باید افتخار کنند که پیرو اول خبرنگار نهضت عاشورا، حضرت امام سجاد (ع) هستند و در آگاهی بخشی به مردم نقش کلیدی دارند.

آیت ا... حبیب ا... رهبر خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند دستاورد‌های کشور در بخش‌های مختلف را کوچک جلوه دهند و روحیه نا امیدی را در بین مردم ایجاد کنند و لذا خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه ای، اندیشه پویا و قلم توانای خود در مقابله با این توطئه‌های دشمنان، نیاز است دستاورد‌های کشور را بیش از گذشته تبلیغ و معرفی نمایند.

شایان ذکر است خبرنگاران و اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله کوره بلند شماره ۳ و کارگاه نورد ۶۵۰ بازدید نمودند.

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

۴۰ درصد بودجه ذوب‌ آهن اصفهان به محصولات ارزش افزا اختصاص یافت

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده