تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۱
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۳۱۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد؛

بازار سرمایه، شفاف‌ترین بازار برای عرضه کالا‌ها و محصولات در کشور

‌می‌متالز - جبار کوچکی نژاد در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس گفت: بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای هرگونه فعالیت اقتصادی از جمله عرضه کالا‌ها و محصولات است و هر چقدر بتوان بازار سرمایه را در زندگی مردم بیشتر گسترش داد و مردم حتی برای معاملات جزئی خود از پتانسیل‌های بازار سرمایه استفاده کنند؛ به همان نسبت، هم بازار سرمایه رونق پیدا خواهد کرد و هم اعتماد عمومی به این بازار افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های بازار سرمایه در مجلس ضمن تقدیر از برگزاری این نمایشگاه، گفت: امروز بازار سرمایه یکی از بحث‌های جدی اقتصاد ایران است. بخشی از تلاطم‌های اقتصاد کشور و مشکلات در بازار سرمایه، ناشی از عدم شناخت مردم است. اصولاً مردم در حوزه بورس و بازار سرمایه اطلاعات کافی ندارند و گاهی تحت تاثیر اظهارات مسوولین، رفتار‌های هیجانی می‌کنند و آسیب جدی متحمل می‌شوند.

وی افزود: هم سازمان بورس اوراق بهادار و هم سایر بخش‌ها و نهاد‌ها از جمله مجلس، باید اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد بازار سرمایه داشته باشند تا مردم با چشمان باز به سمت بازار سرمایه بیایند. صدا و سیما هم می‌تواند با دعوت از کارشناسان بازار سرمایه به فرهنگ‌سازی و ارائه اطلاعات به مردم کمک کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اختلاف نظر‌ها بر سر عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: معتقدم بازار سرمایه شفاف‌ترین بازار برای هرگونه فعالیت اقتصادی از جمله عرضه کالا‌ها و محصولات است و هر چقدر بتوان بازار سرمایه را در زندگی مردم بیشتر گسترش داد و مردم حتی برای معاملات جزئی خود از پتانسیل‌های بازار سرمایه استفاده کنند؛ به همان نسبت، هم بازار سرمایه رونق پیدا خواهد کرد و هم اعتماد عمومی به این بازار افزایش خواهد یافت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده