تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۱۳۲۱۴

تحریم هوآوی ۴۰۰ میلیون یورو به اپراتور راه آهن آلمان ضرر می‌زند

‌می‌متالز - اپراتور ملی راه آهن آلمان، با وضعیتی چالش برانگیز مواجه است که ممکن است برای جایگزینی اجزای زیرساخت خود که توسط شرکت هوآوی تامین شده است تا ۴۰۰ میلیون یورو هزینه بپردازد.

به گزارش می‌متالز، مجله اشپیگل روز گذشته گزارش داد که اپراتور ملی راه آهن آلمان باید تا ۴۰۰ میلیون یورو (۴۳۷.۴۴ میلیون دلار) برای جایگزینی تمام اجزای زیرساخت خود که توسط غول فناوری چینی Huawei Technologies عرضه شده است، هزینه کند.

در این گزارش با استناد به سند داخلی شرکت آلمانی آمده است که دویچه بان، در صورت تصمیم دولت آلمان برای ممنوعیت قطعات هوآوی در کوتاه مدت، پروژه‌های خود را با تاخیر ۵ تا ۶ ساله مواجه خواهد کرد.

دویچه بان (Deutsche Bahn)، شرکت ملی راه‌آهن آلمان است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ از به‌هم پیوستن دو شرکت دویچه بوندس‌بان از آلمان غربی و شرکت دویچه رایش‌بان از آلمان شرقی تشکیل شد.

سخنگوی دویچه بان گفت که این شرکت در مورد اسناد داخلی اظهار نظر نخواهد کرد.

در بحبوحه نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد تأثیر شرکت‌های چینی بر زیرساخت‌های حیاتی، دولت آلمان در حال بررسی است که آیا اجزای خاصی از Huawei و ZTE باید از شبکه‌های مخابراتی خود منع شوند یا خیر.

هرگونه تصمیم برای ممنوعیت مستقیم هوآوی احتمالاً با واکنش خشمگینانه پکن همراه خواهد بود، زیرا وزارت خارجه چین از برلین خواسته است مطابق با منافع خود و قوانین بین المللی عمل کند.

دویچه بان که به دنبال دیجیتالی کردن عملیات خود است، در دسامبر گذشته به یکی از شرکت‌های تابعه دویچه تلکام (DTEGn.DE) قراردادی به ارزش ۶۴ میلیون یورو برای تامین بیشتر قطعات شبکه IP جدید خود به شرکتی که از فناوری هواوی استفاده می‌کند، اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده