تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۱۳۸۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید فرماندار ملایر از مراحل راه‌اندازی شرکت ذوب آهن آلیاژی

‌می‌متالز - فرماندار ملایر به همراه اصحاب رسانه از مراحل تست و راه‌اندازی مجدد خط تولید شرکت ذوب آهن در واحد نورد این شهر بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های اخیر با پیگیری‌های مسوولان استان و شهرستان مدیریت و سرمایه‌گذار شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر تغییر کرد و خط تولید این واحد بزرگ صنعتی شروع به کار کرد.

شرکت ذوب و نورد آلیاژی ملایر بیش از ۲۰ سال سابقه تولید دارد که در روز‌های ابتدایی آغاز به کار، تولید بالایی داشت.

اما رفته رفته این واحد بزرگ صنعتی با مشکلاتی مواجه شد و بدهی‌هایی به بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان و تعطیلی‌های مکرری که برای این واحد انجام گرفت.

فرماندار ملایر در این زمینه گفت: با تدابیر انجام شده و مجموعه اقدامات، هدایت‌ها و حمایت‌های استاندار و با تلاش‌های صورت گرفته، یکی از سرمایه‌گذاران خوشنام کشور در صنعت و معدن، در ملایر حاضر شد و مدیریت شرکت ذوب آهن را بر عهده گرفت و شاهد احیای این واحد هستیم.

سلمان اسماعیلی افزود: با احیا و راه‌اندازی مجدد این واحد، محصولات باکیفیت در تناژ بالا تولید و مجددا کارگران با حداکثر ظرفیت به کار بر می‌گردند و شاهد روز‌های خوب این صنعت بزرگ در ملایر خواهیم بود.

او تأکید کرد: مواد اولیه لازم برای تست و راه‌اندازی مجدد این واحد خریداری شده است و به سرعت در هفته‌های آینده با حداکثر ظرفیت تولید خواهد کرد و سرمایه‌گذار جدید توافق کرده که سرمایه‌گذاری مجدد برای طرح توسعه شکل گیرد و چند هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه و تکمیل خط تولید سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر سالانه قادر به تولید ۱۰۰ هزار تُن شمش فولاد و ۲۰۰ هزار تن انواع میلگرد در شرکت نورد زاگرس است.

این واحد تولیدی هم اکنون با ۱۵۰ کار راه اندازی شد.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما همدان

عناوین برگزیده