تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۱۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ارض‌اقدس:

رفتارشناسی شبکه بانکی اعتماد را سخت کرد

می متالز - عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: سابقه گذشته شبکه بانکی کشور به جای جلب اعتماد صاحبان منابع ارزی در خلاف جهت عمل کرده است.
رفتارشناسی شبکه بانکی اعتماد را سخت کرد

به گزارش می متالز، محسن بهرامی‌ارض‌اقدس ایران با بیان اینکه در دوره‌های گذشته نیز که مقرر شده بود تا به سپرده‌های ارزی، سود تعلق گرفته و در زمان برداشت نیز به سپرده‌گذار ارز ارائه شود، افزود: رفتار شبکه بانکی در دوره گذشته موجب سلب اعتماد صاحبان ارز شد، چراکه زمان برداشت سپرده‌گذاران به آنها گفته شد که باید معادل ریالی سپرده پرداخت شود که محاسبه آن نیز با نرخ ارز دولتی صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: بنا به دلایل یاد شده جلب اعتماد برای این دوره کمی سخت است؛ اما در کل سیاست‌گذاری بسیار خوبی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ارزهای خانگی زیادی در کشور وجود دارد که صاحبان آن به واسطه نگهداری آنها در خطر هستند، عنوان کرد: در این مدت بارها اخبار سرقت‌های خانگی ارز، طلا و گاوصندوق‌ها را شنیده‌اید لذا نگهداری منابع زیاد ارزی در منزل برای اشخاص ناامنی ایجاد می‌کند.

به گفته وی، سپرده‌گذاری ارزی در بانک و دریافت سود ارزی برای افراد یاد شده قطعاً مثبت خواهد بود؛ این در صورتی است که بانک‌ها زمان دریافت سپرده نیز به صاحبان حساب ارز ارائه دهند و به این تعهد خود عمل کنند.

بهرامی‌ارض‌اقدس تاکید کرد: نکته مثبت طرح کنونی این است که برای طرح سپرده ارزی بانک مرکزی به عنوان ضامن تعهد کرده است تا سود ارزی ارائه شود و هم چنین در زمان درخواست نیز ارز به سپرده‌گذارها تخصیص دهد.

وی گفت: در چنین شرایطی طرح مذکور مثبت تلقی شده و باعث جمع‌آوری ارزهای خانگی شده و چه بسا بسیاری از ارزهای خارج کشور نیز به سمت ایران حرکت کند؛ چراکه ممکن است، ایرانی‌های خارج از کشور ارز‌های خود را به داخل کشور انتقال بدهند که در شرایط کنونی می‌توان راهکاری برای تامین ارز کشور باشد.

عناوین برگزیده