تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۴۹۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای دو طرح برای فعال‌سازی معادن چهارمحال و بختیاری/ اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر در معادن استان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری فعال در این استان وجود دارد، اعلام کرد که دو طرح برای فعال‌سازی معادن استان اجرایی شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای معادن با اشاره به لزوم ساماندهی معادن استان گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از معادن استان چهارمحال و بختیاری فعال هستند و فعال‌سازی ۱۸ معدن دیگر استان هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در مجموع هم اکنون ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری فعال در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری از اجرای شدن دو طرح برای فعال‌سازی معادن خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها شامل اجرای مزایده در فروردین‌ماه و به‌زودی در پاییز امسال و واگذاری ۱۰۰ محدوده معدن بدون مزایده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که توان مالی دارند، می‌توانند برای انجام فرآیند واگذاری مراجعه کنند، تاکید کرد: ۴۸ معدن بدون مسئول فنی استان هم ۲ ماه برای انتصاب و جذب مسئول فنی با هدف ارتقای کیفیت محصولات تولیدی فرصت دارند.

فضل‌الله رحمتی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بیش از هزار نفر در معادن چهارمحال و بختیاری مشغول کار هستند، گفت: ۵۹ معدن در استان چهارمحال و بختیاری آمار تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده‌اند که باید تا ۲ ماه آینده نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده