تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۵۲۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه کنسانتره مس در بردسکن خراسان رضوی به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - کارخانه کنسانتره مس ظهر امروز در منطقه درونه شهرستان بردسکن با حضور استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، استاندار خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این طرح گفت: کارخانه کنسانتره مس در جریان اقتصادی استان اثرگذار است و اکتشاف، استخراج و فرآوری ظرفیت‌های معدنی، یک مزیت ویژه در خراسان رضوی است.

یعقوبعلی نظری افزود: در این حوزه، اگرچه بردسکن یک پهنه خاص و با ظرفیت است، اما خیلی روی آن تمرکز نشده است که باید بر ظرفیت‌های این منطقه تمرکز بیشتری شود و استعداد‌ها به فعلیت تبدیل شوند.

وی با بیان این که از نظر مس، سیلیس، فولاد و آهن ظرفیت‌های مهمی در بردسکن وجود دارد تاکید کرد: باید یک بسته صنعتی-معدنی خاص بردسکن تهیه شود و با تمرکز روی چند مورد، کار ویژه صورت گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بر اساس طرح‌های تحولی استان، ۲ کارخانه مس و ۲ معدن دیگر در این منطقه طی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امیررضا رجبی با بیان این که بردسکن دومین قطب معدنی خراسان رضوی است افزود: رگه‌هایی از معدن آهن هم در این منطقه شناسایی شده که در مراحل تکمیلی شناسایی است و محصولاتی از این منطقه به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در بردسکن ۱۲ واحد فرآوری، شامل هشت واحد مس، ۲ واحد طلا و ۲ واحد آهن وجود دارد که طرح تامین زیرساخت برق مورد نیاز مجموعه‌های آن به پیمانکار سپرده شده است.

کارخانه کنسانتره مس شامل واحد تولید فول‌پتاسیم مس به ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن با پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که با همت بخش خصوصی تامین شده است.

این طرح نیازمند ۲.۵ مگاوات برق است که ۵۰۰ کیلووات آن تامین شده است و مجموع ذخیره ماده معدنی مس آن برابر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده