تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۵۳۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

حجم پایین معاملات ملکی در مناطق پرتقاضا

‌می‌متالز - مناطق ۴ و ۵ تهران طی حدود یک دهه اخیر همواره در صدر تقاضای خرید ملک از سوی متقاضیان مسکن قرار داشته است، اما حتی در این مناطق نیز در ماه گذشته حجم معاملات سر گرفته و قطعی بسیار اندک بوده است.

به گزارش می‌متالز، دو منطقه شرقی و غربی در شهر تهران یعنی مناطق ۴ و ۵ در سال‌های گذشته همواره رتبه پرمعامله‌ترین مناطق را داشته اند، طوری که به طور معمول صرفا جایگاه آن‌ها در رده‌بندی پرمعامله‌ها دست به دست می‌شده و گاهی منطقه ۴ و بیشتر منطقه ۵ صدرنشین بوده است. احتمالا در طول هشت ماه گذشته که آمار رسمی معاملات املاک مسکونی تهران منتشر نشده است نیز این مناطق همچنان با توجه به جنس تقاضای حاضر در بازار مسکن صدرنشین معاملات بوده اند، اما فعلا هیچ تاییدیه رسمی برای این ادعا وجود ندارد.

از طرفی تحقیق میدانی از بازار مسکن نشان می‌دهد حتی در این مناطق پرتقاضای بازار مسکن پایتخت نیز تعداد معاملات ملکی در ماه‌های اخیر بسیار اندک بوده و آن‌طور که واسطه‌های ملکی ادعا می‌کنند، حجم معاملات در حداقلی‌ترین و رکودی‌ترین وضعیت ممکن است.

بررسی فایل‌های فروش عرضه شده در بازار املاک مسکونی مناطق چهار و پنج نیز حکایت از آن دارد که دامنه متنوعی از قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های موجود وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز افرادی با استطاعت پرداخت گوناگون باشد. هرچند بیشتر قیمت‌های پیشنهادی نسبت به چند ماه قبل کاهش پیدا کرده است، اما همین حالا در بازار این دو منطقه فایل‌هایی با سطح قیمت غیرمتعارف وجود دارد که اغلب از گروه سنی نوساز‌های کلیدنخورده هستند.

حجم پایین معاملات ملکی در مناطق پرتقاضا

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده