تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۲۸
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۳۱۵۳۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خبر‌های خوب تاصیکو در آستانه مجمع عمومی عادی سالیانه؛

رشد ۷۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی تاصیکو/ ثبت بازده ۱۱۱ درصدی تاصیکو بالاتر از شاخص، رقبا، دلار

‌می‌متالز - شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین ماموریت خود را بر ارزش‌آفرینی برای کلیه ذینفعان و ارتقاء ارزش بلندمدت دارایی سهامداران و سودآوری پایدار قرار داده است. در یکسال اخیر شاخص بورس نوسان زیادی داشت و بازار با افت‌وخیز‌های بسیاری مواجه بود، اما در این بازار ارزش سبد بورسی شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین در انتهای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، حدوداً به ۷۸ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۴۱ درصدی نسبت به ارزش بازار سبد سهام ابتدای سال مالی داشته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، هلدینگ صدرتامین به عنوان هلدینگ تخصصی معدنی و فلزی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) همواره به دنبال بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی، بهبود عملکرد و افزایش فروش صادراتی شرکت‌های تابعه خود بوده است.

از مهم‌ترین اقدامات و نتایج عملکرد این هلدینگ در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بخش عملیاتی می‌توان به تقسیم سود ۹۰ درصدی شرکت‌های تابعه تاصیکو در مجامع اخیر و افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری هلدینگ صدر تامین اشاره کرد.

بر اساس این گزارش؛ سود خالص تاصیکو در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ درمقایسه با سال مالی قبل ۷۲ درصد رشد داشته است و حدودا به ۷.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که برای هر سهم سودی معادل ۲.۴۶۳ ریال محقق کرده است.

با بهبود وضعیت شرکت‌های غیر بورسی و انتشار خبر‌های مثبت از پروژه‌ها و عرضه عمومی نمادها، ارزش بازار این هلدینگ در سال مالی اخیر از حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان به حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان رسیده است که بازدهی قیمتی ۸۳ درصدی در سال مالی را نشان می‌دهد.

درآمد عملیاتی هلدینگ صدرتامین که ناشی از دریافت سود تقسیمی شرکت‌ها و درآمد‌های فروش سرمایه‌گذاری‌های آن است، با ۷۰ درصد رشد به حدود ۷.۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در سال ۱۴۰۱، در میان ۲۱ شرکت سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، با ۹۶ درصد بازدهی قیمتی (بدون لحاظ سود نقدی) توانست رتبه دوم را کسب کند و جایگاه آن در میان هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا و هلدینگ‌های رقیب، رتبه اول بوده است. همچنین بازده کل (قیمتی و نقدی) نماد بورسی تاصیکو در سال گذشته، با ۱۱۱ درصد، بالاتر از بازده بازار‌های موازی بجز طلا بوده است.

لازم به ذکر است پس از ریزش اخیر بازار بورس (شاخص کل و شاخص هم وزن) و بازار‌های موازی (دلار، طلا و خودرو) و همچنین کاهش قیمتی شدید شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس، تاصیکو به دلیل پتانسیل بالای پرتفوی خود، با حفظ ارزش نماد در یک محدوده قیمتی، توانست از ریزش‌های اخیر مصون بماند که این نشان‌دهنده درک بالای سهامداران از ارزش ذاتی نماد «تاصیکو» است.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده