تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۳۷
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۳۱۷۶۸۰

بازدید سفیر جدید ایران در قطر از ظرفیت‌های بندر دیر

‌می‌متالز - علی صالح‌آبادی سفیر ایران در قطر، شماری از مسوولان استان بوشهر و شهرستان دیر از زیرساخت‌های گمرکی و بندری دیر بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، راحله پورمحمد رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر در این بازدید اظهار کرد: این بندر در سال اخیر تبدیل به یکی از کانون‌های مهم صادرات به کشور قطر شده که به تناسب این موقعیت توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با جدیت دنبال می‎‌شود.

پورمحمد افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به اجرا پروژه محوطه سازی به مساحت سه هکتار و همچنین آغاز عملیات اجرایی احداث چهار پست اسلکه رمپ اشاره کرد.

وی ادامه داد: دیر در بین بنادر جنوبی کشور نزدیک‌ترین بندر به کشور قطر است که چنین موقعیتی منجر شده تا افق روشنی فرا روی مبادلات تجاری طرفین شکل بگیرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: بندر دیر در مردادماه نزدیک به ۳۰ هزار تن عملکرد صادراتی داشته است که عمده صادرات انجام شده به مقصد کشور قطر انجام شده است.

پورمحمد اظهار کرد: تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان رویکرد راهبردی اداره بندر و دریانوردی دیر است که در این راستا تمام ظرفیت‌ها به کارگیری شده است.

وی گفت: بازدید علی صالح‌آبادی سفیر ایران در قطر آن هم در فاصله چند روز از آغاز فعالیتش نویدبخش حمایت جدی از فعالیت‌های صادراتی و ترانزیت به کشور قطر است.

گفتنی است؛ در این بازدید سفیر ایران در قطر به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر و فرماندار دیر از بخش‌های مختلف بندر دیر به ویژه ایکس‌ری و پروژه در دست احداث چهار پست اسکله رمپ بازدید کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی

عناوین برگزیده