تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۱۷۹۸۷

وعده جذب ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه در بندر امیرآباد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جذب ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه در بندر امیرآباد خبر داد و گفت: با توجه به رشد دریابرد خزر، مطالعات اراضی ۳۰۰ هکتاری امیرآباد سریع آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر صفایی یادآور شد: در بندر امیرآباد ۳۶۶ هزار تن ظرفیت سیلو ایجاد شده و ۱۰۰ هزار تن نیز در دست ساخت است. با برنامه‌ریزی انجام شده ما بقی هم به سرعت تبدیل به سیلو می‌شود تا تمام کالا‌هایی که از بندر امیر آباد در بخش کالا‌های اساسی به کشور وارد کشور می‌شود از مسیر درست و استاندارد باشد.

وی با بیان اینکه این دغدغه در تمامی بنادر کشور در حال انجام است، بیان کرد: در تمامی بنادر کشور بیش از یک میلیون تن سیلو در دست ساخت داریم و در تلاشیم تا بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی دیگر از مراکز ورود کالا‌های اساسی در کشور، بتواند مانند بندر امیرآباد به خوبی در این خصوص، فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به این‌که بندر امیرآباد ارتباط بسیار خوبی با روسیه و قزاقستان دارد و تجارت خوبی بین این دو کشور و ایران برقرار است، افزود: خوشبختانه در نیمه نخست امسال ۵۲ درصد رشد تجارت دریابرد در دریای خزر داشته‌ایم که بندر امیرآباد با ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است. این روند ادامه می‌یابد تا با افزایش تجارت بین ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر، افق‌های روشنی برای افزایش اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی، ترسیم شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، مشوق‌های لازم در نظر گرفته شده است تا در انواع مختلف کالا و در بخش‌های تخلیه و بارگیری، نگهداری و فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای شاهد سرمایه‌گذاری باشیم.

صفایی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ در بندر امیر آباد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری جذب شود، بیان کرد: با توجه به رشد دریابرد خزر، تصمیم گرفتیم خیلی سریع مطالعات اراضی ۳۰۰ هکتاری امیرآباد را مدنظر قرار دهیم تا آماده‌سازی زیرساخت‌های ۳۰۰ هکتار اراضی جدید هرچه سریع‌تر آغاز شود و سرمایه‌گذاران بتوانند در این اراضی در حوزه نگهداری کالا و فعالیت‌های ارزش افزوده اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده