به گزارش میمتالز، مهدی طالبی با تاکید بر لزوم تامین منافع ملی و تسهیل گری در حوزه حمل و نقل دریایی، اظهار کرد: توجه هر چه بیشتر به حملونقل دریایی باید بیش از هر زمان دیگری مدنظر قرار گیرد و بنادر به عنوان محل تقاطع حملونقل دریایی با حملونقل ریلی و جادهای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: عملکرد حملونقل جادهای معادل ۵۰۰ میلیون تن و عملکرد حملونقل ریلی کمتر از ۵۰ میلیون تن است و سرمایهگذاری در حوزه ریلی باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر کشور استفاده کنیم.
مدیر لجستیک شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتصال بنادر کشور به ریل یک ضرورت بسیار مهم است، گفت: سرمایهگذاری در حوزه ریلی به منظور توسعه حملونقل دریایی مسالهای انکارناپذیر است و در صورت اتصال بنادر به ریل و فراهم شدن زیرساختهای لازم به طور حتم بهبود وضعیت حملونقل دریایی کشور خواهیم بود.
طالبی با اشاره به اینکه در حوزه حملونقل دریایی و تخلیه و بارگیری در بنادر کشور به تعادل مطلوب رسیدهایم، اظهار کرد: باید به نقش کریدور شمال-جنوب بیش از پیش اهمیت دهیم و با اختصاص سهم بیشتری از حملونقل کالا به این کریدور، شاهد فعالیت موثر کریدور شمال-جنوب باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید با منابع ملی و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه کریدور شمال-جنوب توجه جدی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه کریدور شمال-جنوب باید با برنامهریزی بخشهای مختلف بتوانیم شاهد عبور و ترانزیت بار از این کریدور باشیم و بتوانیم از نقش بنادر و حملونقل دریایی کشور از انتقال بار به بهترین شکل استفاده کنیم.