تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۱۷۷۵۲
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر:

ساخت مجتمع کشتی‌سازی در بندر انزلی رویکردی راهبردی است/ لزوم طراحی کشتی با قابلیت آبخور کم و حمل بار بیشتر در دریای خزر

‌می‌متالز - عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر گفت: ساخت مجتمع کشتی‌سازی در بندر انزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت‌سازی، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، جلیل اسلامی در نشست بررسی موضوعات حوزه بندری بنادر استان گیلان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و توسعه آن از سیاست ذاتی سازمان بنادر است، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در سال‌های اخیر در توسعه زیرساخت‌ها با شرکت‌های سرمایه‌گذاری همراه بوده است و رویکرد مناسبی نیز در تامین و بروزرسانی تجهیزات بندری، پسکرانه، لجستیک و نرم افزار داشته است.

وی افزود: در همین راستا از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شده و امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به وضعیت قرارداد‌های سرمایه‌گذاری بنادر کشور، تصریح کرد: ظرفیتی با عنوان بازبینی، باز طراحی و بررسی قرارداد‌ها در اداره کل امور اقتصادی و مناطق سازمان ایجاد شده تا با تشخیص مدیران کل قرارداد‌هایی که نیاز به بازنگری داشته به سازمان ارائه و توسط هیات عامل تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به اهمیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به فرآیند و سیاست‌های سازمان بنادر، خاطرنشان کرد: در اینگونه پروژه‌ها باید به بهره‌وری دقت شود تا در زنجیره تامین موجب سرعت بخشیدن در امور شده و بر کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشند.

اسلامی پایداری عملیات در بنادر را شاخص مطلوبیت دانست و گفت: بندرانزلی از نظر عملیاتی و ترافیکی به پایداری نسبی رسیده و مطلوبیت و تنوع کالا به وضوح در بندر قابل رویت است، اما باید کار و تلاش بیشتری صورت بپذیرد.

وی در مورد ساخت مجموعه کشتی‌سازی، متذکر شد: کشتی‌سازی در بندر انزلی رویکرد راهبردی دارد و موجب ظرفیت سازی، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده برای کشور خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ادامه داد: طراحی و ساخت کشتی‌های جدید باید با شرایط دریا خزر و متفاوت از کشتی‌های جنوب در نظر گرفته شوند و قابلیت آبخور کم و توانایی حمل بار بیشتر، در طراحی و ساخت لحاظ شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تقدیر از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای رشد عملکرد بندر پرسابقه انزلی، اذعان داشت: در مسوولیت‌های اجتماعی نیز عملکرد خوبی را توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شاهد هستیم و فعالیت‌هایی که در این راستا صورت گرفته به طور کامل منطبق بر فعالیت‌های دریایی، گردشگری دریایی و تعریف سازمان بنادر از مسوولیت‌های اجتماعی بوده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی

عناوین برگزیده