تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۱۷۷۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دهقانی با اشاره به بازدید میدانی از معدن طزره:

مسائل مربوط به ایمنی در معدن طزره دامغان رعایت نشده است

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید از معدن طزره در دامغان به عدم رعایت مسائل ایمنی در این معدن اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی در تشریح بازدید میدانی خود از معدن طزره در دامغان، گفت: بنده به همراه برخی از مسوولان، از معدن طزره دامغان بازدید کردم؛ آنچه مسلم است این است که در بحث ایمنی در این معدن، کوتاهی صورت گرفته، زیرا از آنجا که درجه این معدن از نظر گازخیزی ۲ است، باید ایمنی این معادن جدی گرفته می‌شد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز انفجار در این معدن، تصریح کرد: انفجار زمانی رخ می‌دهد که میزان گاز متان در هوا به ۶ درصد برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه علیرغم اینکه باید در این معدن بازرس دائمی در حوزه ایمنی مستقر می‌شد، اما در روز حادثه بازرس در آنجا حضور نداشت، ادامه داد: تهویه در این معدن به درستی انجام نمی‌‍گرفت از سوی دیگر این معادن باید از نظر ایمنی مانیتورینگ شوند که اساسا این موضوع اجرایی نمی‌شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر است کمیته‌ای حقیقت‌یاب از این معدن بازدید کند و نتیجه‌گیری اصلی درباره این معدن پس از ارائه گزارش کمیته حقیقت‌یاب انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده