تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۶۹۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر تعاون:

اجرای صحیح دستورالعمل مراقبت و ایمنی در معادن کشور تشدید می‌شود

‌می‌متالز - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ابعاد حادثه معدن طرزه دامغان در دست بررسی است، گفت: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی معادن ابلاغی وزارت کار باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، علی‌حسین رعیتی فرد به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از حضور در شهرستان دامغان با همراهی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان دیدار کرد.

وی در این دیدار با ابلاغ تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانواده جانباختگان گفت: این حادثه غم‌بار برای همه هموطنان به خصوص مردم شریف استان سمنان و شهرستان دامغان تلخ و متأثر کننده بود.

این مسوول با اشاره به اینکه ابعاد حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان با حضور میدانی سه وزیر دولت مردمی سیزدهم در حال بررسی است، افزود: این موضوع و زوایای مرتبط با آن مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت تا ضمن روشن شدن ابعاد مختلف حادثه از چنین حوادثی پیشگیری کنیم.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتقای ایمنی در معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود، افزود: دستورالعمل مربوط به مراقبت و ایمنی که از سوی وزارت کار ابلاغ شده، باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

رعیتی فرد در ادامه با سرپرست شرکت معادن البرز شرقی نیز دیدار و گفتگو کرد و ضمن اطلاع بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای پیشگیری از تکرار این چنین حوادثی، روند بازدید‌های انجام شده را نیز مورد بررسی قرار داد.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ کارگر محبوس در آن، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهارباره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.

حضور سه وزیر دولت مردمی در محل انفجار شامگاه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ در معدن زغال سنگ طزره دامغان به همراه استاندار سمنان که به محض وقوع حادثه فرماندهی و مدیریت بحران را عهده‌دار شد علاوه بر عزم جدی دولت سیزدهم در راستای پیشگیری و جلوگیری از تکرار این حادثه مسبوق به سابقه در سال‌های قبل، پایبندی دولت آیت‌الله رییسی به عهدش را بار دیگر ثابت کرد.

وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و صنعت، معدن و تجارت در کمتر از ۲۲ ساعت از وقوع حادثه در معدن زغال سنگ دامغان در محل حادثه حاضر شدند و به بررسی میدانی این حادثه پرداختند.

ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ معدنچی فعال در عمق ۴۰۰ متری تونل ۷۰۰ متری معدن به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن طزره دامغان محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

پیش از این، ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت نیز ۱۴۰۰ در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

همچنین ۳۰ آبان ۱۳۹۷ در پی ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان یک کارگر ۵۴ ساله جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده