تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۸۳۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد؛

علی‌آبادی توانایی تحول در وزارت صمت را دارد/ تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت تولید

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وزیر صمت را شخصیتی علمی، متخصص و متعهد برشمرد که تجربه مدیریت بزرگ‌ترین شرکت پیمانکاری که رقیب شرکت‌های بزرگ دنیا هست، را در کارنامه کاری خود دارد.

به گزارش می‌متالز، «روح‌الله جانی عباس‌پور» نماینده مردم شریف آوج و بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، با بیان مطلب فوق افزود: علی‌آبادی شخصیتی علمی، متخصص و متعهد دارد که تجربه مدیریت در بزرگ‌ترین شرکت پیمانکاری که رقیب شرکت‌های بزرگ دنیا (که ۶۵ میلیارد دلار پروژه خارج کشور را اجرایی کرده) هست، را در کارنامه کاری خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظر مجلس نسبت به ایجاد تحول در وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط آقای علی‌آبادی امیدوار کننده است، یادآور شد: می‌دانیم وزیر صمت توانایی لازم برای مدیریت در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت را دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها، همه عوامل در اختیار وزیر صمت نیست، اضافه کرد: برای نمونه می‌توان به تصویب واردات خودرو‌های دسته دوم اشاره کرده که بخشی از آن بستگی به تامین ارز و رویکرد بانک مرکزی دارد.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات صنایع تامین منابع مالی است که مجلس در این خصوص تبصره ۱۸ را تصویب کرده که باید در اختیار صنعت کشور قرار گیرد تا موانع موجود در مسیر پیشرفت کشور در بخش تولید برطرف شود.

عباس‌پور با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز و میعانات گازی در جهت حمایت از صنایع کشور است، تصریح کرد: لازم است بخشی از اعتبارات مورد نیاز صنایع از طریق صندوق ملی توسعه تامین مالی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلی کشور باید دستگاه‌های مرتبط با بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری، با وزیر صمت همراه شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مالی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استا‌های کلیدی شرقی کشور، گفت: این پروژه می‌تواند بخش از آب کشور را تامین کند و مجلس نیز قانون آن را تصویب کرده که امیدواریم با مدیریت آقای علی‌آبادی، وزارت صمت بتواند در این خصوص نیز پیشرفت‌های چشمگیری را خلق کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده