تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۳۱۸۴۷۲
سرویس خبر : انرژی

زیان صنایع از قطعی برق در تابستان ۱۴۰۲

‌می‌متالز - احمد حیدری، معاون حقوقی وزارت نیرو، درحالی قطعی برق در تابستان گذشته در ایران را تکذیب می‌کند که زیان صنایع از قطعی برق مشابه سال‌های قبل بود و همچنان ادامه داشت.

به گزارش می‌متالز، اخیراً احمد حیدری معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو، مدعی شد که امسال علاوه بر قطع نشدن برق بخش خانگی، رشد مصرف در بخش صنایع اتفاق افتاد که باعث شد قیمت سیمان، فولاد و سایر صنایع مصرف‌کننده برق افزایش نیابد.

وی با بیان اینکه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در زمینه خدمت‌رسانی برق با وجود آنکه در سال ۱۴۰۰ از اردیبهشت ماه خاموشی در همه بخش‌ها ایجاد شد، ولی امسال چنین مساله‌ای رخ نداد، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تفکر قرآنی و جهادی این دولت سبب شد برق هیچ بخشی از کشور قطع نشود.

قطعی برق؛ چالش همیشگی صنایع در ایران!

این درحالی است که پیش از شروع فصل تابستان بخشنامه‌‎ای به بخش‌های مختلف صنایع ابلاغ شده بود که برق را برای آن‌ها سهمیه‌بندی کرده بود. در بخش خانگی هم در تمام شهر‌ها قطعی برق وجود داشت و گزارش‌های متعددی از ساکنین مناطق مختلف داده می‌شد که حاکی از قطعی برق خانه‌های مسکونی بود.

درهمین باب پرویز غیاث‌الدین، دبیر اسبق سندیکای صنعت برق گفت: این آماری که مسوولین دولتی به آن تاکید دارند درست نیست و امسال هم در کشور قطعی برق گسترده وجود داشت.

وی افزود: در تمامی بخش‌های صنعت هم قطعی برق وجود داشت و هم کمبود برق زیان‌آور برای آن‌ها به وجود آمد.

دود کمبود برق به چشم مردم خواهد رفت!

غیاث‌الدین تاکید کرد: دود کمبود برق و قطعی برق صنایع هم در نهایت به چشم مردم می‌رود چراکه تولید کاهش پیدا می‌کند و محصول نهایی در انتها با افزایش قیمت به دست آن‌‎ها خواهد رسید.

وی ادامه داد: چه کسانی ادعا دارند که قطعی برق وجود نداشته است؟ بخش‌نامه ابلاغ شده به صنایع را بخوانند و ببینند که صنایع تا چه اندازه از قطعی برق متضرر شدند.

دبیر اسبق سندیکای صنعت برق تاکید کرد:هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که در سال جاری قطعی برق نداشته‌ایم.

تولید صنعت سیمان در شرایط قطعی برق هم رو به رشد بوده است

هم‌چنین حمید فرمانی از مدیران ارشد صنعت سیمان دررابطه با قطعی برق در تابستانی که گذشت گفت: با وزارت نیرو تعامل خوبی وجود داشت و صنایع توانستند زیان را به حداقل برسانند.

وی افزود: شاید در مجموع کمبود‌هایی برای صنایع وجود داشته، اما با تدبیر وزارت نیرو توانستیم ضرر را کنترل کنیم.

درهمین موضوع علی اکبر الوندیان دبیر انجمن سیمان کشور هم گفت: روند تامین برق نسبت به سال گذشته بهتر بوده و روند رو به رشد بوده و به هیمن ترتیب تولید سیمان روند افزایش داشته، اما با بررسی کارخانه‌ها این نتیجه به دست می‌آید که برق مورد نیاز ان‌ها تامین شده و درصد تولید آن‌ها کم بوده است. اما نسبت به سال گذشته تولید بهتری وجود داشته است.

وی افزود: کمبود برق شاید کنترل شده‌تر بود، اما به هر حال وجود داشت و این موضوع باعث شد عمر دستگاه‌ها کم شود و میزان تولید لازم هم حاصل نشود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده