تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۸۹۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

گردهمایی فولادی اروپا و آمریکا در آینده نزدیک / اهداف نشست تعرفه واردات، تحریم بیشتر روسیه و مازاد تولید جهانی است

‌می‌متالز - مقامات اروپایی در آینده نزدیک با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهند داشت و درباره تعرفه واردات فولاد به آمریکا، ارتقای تولید فولاد سبز، مازاد تولید فولاد در جهان و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، اورزولافون دِر لِیِن رئیس کمیسیون اروپا و چارلز مایکل رئیس شورای اروپا ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهند داشت. این دیدار با هدف نهایی کردن مباحث مربوط به تعرفه فولاد و آلومینیوم بین طرفین است.

پیش‌تر آمریکا با تعلیق تعرفه‌های وضع شده بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا موافقت کرده بود، این تعرفه‌ها در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا وضع شده بود.

اگر توافق بین طرفین صورت نگیرد، تعرفه‌های وضع شده بر واردات این فلزات به آمریکا از اروپا بار دیگر اعمال می‌شود.

در نشست ۲۰ اکتبر دو طرف علاوه بر تعیین تکلیف این تعرفه‌ها درباره ارتقای تولید فولاد سبز و برخورد با مازاد تولید فولاد جهان به ویژه چین نیز گفتگو خواهند کرد.

همچنین به گفته یک مقام ارشد اروپایی هدف از این نشست تقویت شراکت‌های میان‌قاره‌ای با تاکید بر وضعیت اوکراین، تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و دست‌یابی به راهکار‌هایی برای ممانعت از دور زدن تحریم‌ها توسط این کشور است.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده