تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۹۴۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

وعده وزیر صمت برای تولید فولاد سبز/ علی‌آبادی: آینده صنعت فولاد را درخشان می‌بینیم

‌می‌متالز - وزیر صنعت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، گفت: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولاد‌های پیشرفته همچون ورق هسته است.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فولاد در قرآن کریم ذکر شده است، چراکه فقط فولاد استحکام بی‌نهایت داشته و با سایر فلزات متفاوت است.

وی افزود: فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد وجود دارد، فولاد به دو روش تولید می‌شود که کوره بلند و احیای مستقیم مهم‌ترین روش‌ها است.

وزیر صمت بیان افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم، فولاد تولید نمی‌شود، زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم، با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وزیر صمت تاکید کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولاد‌های پیشرفته همچون ورق هسته است که نیاز‌های کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در بخش‌های مختلف تولیدی به آنچه که ۳۰ سال قبل انجام شده بود اکتفا می‌شد، الان شاهد آینده‌نگری و رشد تولید در کشور نبودیم، گفت: در مجموعه صنعت فولاد با ایمان و امید به آینده، گام‌هایی برداشته شده که آینده را درخشان می‌بینیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده