تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۳۱۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

شرایط همیشه ثابت نیست و هر لحظه امکان ایجاد بازار جدید است/ تلاش را نباید زیر سؤال برد بلکه درجه موفقیت می‌تواند متفاوت باشد

می متالز - در سال‌های گذشته تلاش فراوان دولت‌های مختلف برای توسعه صنعت فولاد، این صنعت را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف استراتژیک کشور بدل کرده است.
شرایط همیشه ثابت نیست و هر لحظه امکان ایجاد بازار جدید است/ تلاش را نباید زیر سؤال برد بلکه درجه موفقیت می‌تواند متفاوت باشد

به گزارش می متالز، فراهم نبودن بعضی زیرساخت‌های موردنیاز از یک‌سو و بحث تحریم‌ها و نداشتن بازار هدف از سوی دیگر عمده دلایلی است که موجب شده تا فعالان این بخش نسبت به تحقق هدف پیش‌بینی‌شده با دیده تردید بنگرند.

نگاه منفی در رسیدن به رشد 55 میلیون تنی در حالی است که مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است تحقق این رقم دور از دسترس نیست. عدم توفیق در صادرات محصولات فولادی یکی دیگر از مواردی است که از سوی فعالان این صنعت مطرح می‌شود به‌طوری که به گفته فعالان فولادی در صورت تحقق رقم پیش‌بینی‌شده در برنامه 1404 باید برنامه‌ریزی دقیقی نیز برای صادرات این محصول استراتژیک در نظر گرفت.
در خصوص تحقق یا عدم تحقق دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد گفت‌وگویی داشتیم با عباسعلی ایروانی، مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که عنوان کرد: برای دستیابی به این رقم باید خوش‌بین بود و تلاش کنیم تا هم بازار داخل را با زمینه‌سازی آماده این میزان تولید کنیم و هم تمهیداتی در راستای تسهیل صادرات داشته باشیم.
وی افزود: شرایط همیشه ثابت نیست و هر لحظه امکان ایجاد بازار جدید است و روند تولید فولاد در این مقیاس زمان‌بر است و در لحظه نیاز به طور آنی نمی‌توان جواب بازار را داد. به همین خاطر باید آماده تغییرات باشیم تا در شرایط بازار شوکه نشود.
ایروانی عنوان کرد: ظرفیت بالای معدن ایران یکی از امتیازهای ویژه کشور است که در صورت استفاده صحیح از آن، ضمن تأمین نیاز صنایع داخلی به مواد اولیه می‌توان زمینه صادرات مواد فرآوری شده معدنی را به کشورهای مصرف‌کننده فراهم کرد. ما به آینده خوش‌بین هستیم و کشور را برای روزهای بهتری آماده می‌کنیم، تلاش را نباید زیر سؤال برد بلکه درجه موفقیت می‌تواند متفاوت باشد.
مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: اگر ذخایر آهنی ثابت بماند قطعاً برای تحقق چشم‌انداز به مشکل خواهیم خورد به همین خاطر برای تأمین مواد اولیه باید برنامه‌ریزی تغییر کند و توجه ویژه‌تری به اکتشافات داشته باشیم و در این مورد اقداماتی هم از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

عناوین برگزیده