تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۹۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول خبر داد؛

انجام ۱۳۵۴۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی کردستان

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت کردستان گفت: در ۶ ماهه اول سال‌جاری از سطح واحد‌های صنفی، صنعتی، تولیدی و شرکت‌های پخش، ۱۳ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «فرزاد سردارزاده» معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در مجموع پرونده‌های تشکیل شده حاصل از این بازرسی‌ها، هزار و ۴۴۰ پرونده با شناسایی هزار و ۵۸۴ تخلف و با ارزش ریالی ۲۲۳ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال لحاظ شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه گذشته حوزه نظارت و بازرسی در معیت دستگاه‌های متولی در حوزه بازرسی اقدامات خاصی انجام داده و مجموعاً ۵ هزار و ۷۶۳ مورد گشت مشترک در سطح عرضه بازار انجام شده که در این گشت‌ها ۶۱۳ مورد تخلف احراز شده و در مجموع تخلفات ۱۶ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال ارزش پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: تیم مبارزه با کالای قاچاق که بر مبنای قانون به‌صورت انحصاری یا گشت مشترک در سطح بازار ورود می‌کنند در طول این ۶ ماهه، ۲ هزار و ۱۴۸ مورد بازرسی انجام داده که ۱۳۳ پرونده کشف و ضبط کالای قاچاق با ارزش ۸ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۱۷۵ ریال است.

وی با بیان اینکه در این مدت از انبار‌های سطح شهر بازدید و بازرسی صورت گرفته و انبار‌هایی که در سامانه جامع ثبت شده و طبق اظهار سامانه کالا در آن‌ها وجود دارد، بررسی و صحت سنجی شده است، ادامه داد: معمولاً در این انبار‌ها تخلفی محرز نیست، اما در برخی از موارد که انبار‌ها ثبت در سامانه جامع نشده و در آن‌ها کالا وجود دارد به‌عنوان احتکار محسوب شده می‌شود.

سردارزاده در ادامه یادآور شد: همچنین طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ در این موارد تخلف صورت گرفته که در این خصوص نیز ۱۴ مورد پرونده با ارزش ریالی ۱۲۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در حوزه سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۴ هم در خصوص نظارت و بازرسی و پاسخگویی به‌صورت شبانه روز در خدمت مردم هستیم و در این حوزه نیز در ۶ ماهه سال جاری هزار و ۳۸۴ مورد گزارش کتبی، حضوری و تلفنی داشته ایم که ۱۹۸ فقره پرونده ماحصل آن بوده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت کردستان همچنین گفت: هزار و ۱۸۶ مورد نیز بین شاکی و متشاکی طرح ایجاد شده یا تخلف محرض نبوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده