تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۱
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۹۸۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۱ درصدی احراز هویت سهامداران در سامانه سجام

‌می‌متالز - در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل احراز هویت در سامانه سجام با ۲۱ درصد رشد از یک میلیون و ششصد هزار سهامدار عبور کرد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در شش ماه ابتدایی سال جاری، تعداد یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۹ سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شده اند که در مقایسه با شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ که تعداد احراز هویت‌ها یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۱۴ سهامدار بود، شاهد رشد بیش از ۲۱ درصدی هستیم.

در همین حال تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه سجام نیز در این دوره زمانی با عبور از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به عدد یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۳۹ سهامدار رسیده است.

جزییات این اطلاعات آماری نشان می‌دهد که امسال تعداد احزار هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ماه ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر، اردیبهشت ماه ۵۶۸ هزار و ۲۰۶ نفر، خرداد ماه ۵۰۷ هزار و ۵۲۸ نفر، تیر ماه ۹۸ هزار و ۲ نفر، مرداد ماه ۷۴ هزار و ۲۴۳ نفر و شهریور ماه ۶۱ هزار و ۸۵۶ نفر بوده است.

ثبت نام ۴۴ میلیون و ۷۵۵ هزار سهامدار در سجام

گفتنی است اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد که از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۵۹۰ ثبت نام و ۳۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۴ احراز هویت در سامانه سجام توسط سمات انجام شده است.

۵ استان پیشتاز در ثبت نام

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در ۶ ماه نخست امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۱۷ هزار و ۴۸۲ مورد، خوزستان با ۱۰۰ هزار و ۳۹۲ مورد، خراسان رضوی با ۶۵ هزار و ۷۷۶ مورد، اصفهان با ۶۵ هزار و ۷۷۶ مورد و کرمان با ۶۳ هزار و ۲۸۷ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل ایران قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام

از سویی دیگر بر اساس آمار‌های منتشر شده در دوره زمانی فوق، ۵ استان «سمنان با ۱۰ هزار و ۲۹۴، یزد با ۱۰ هزار و ۴۲۲، ایلام با ۱۱ هزار و ۱۳۲، خراسان جنوبی با ۱۱ هزار و ۷۰۰ و بوشهر با ۱۱ هزار و ۸۸۱ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده