تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۹۹۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت جمهوری بلاروس مطرح کرد؛

ایران شریک تجاری کلیدی‌مان در منطقه محسوب می‌شود/ افزایش ۳ برابری صادرات ایران به بلاروس در سال‌جاری میلادی

‌می‌متالز - وزیر صنعت جمهوری بلاروس، ایران را به‌عنوان شریک تجاری کلیدی برای کشورش در منطقه برشمرد و بر تسهیل اعطای ویزای و امور مربوط به ترخیص کالا برای تجار ایرانی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «الکساندر راگوژنیک» وزیر صنعت جمهوری بلاروس در حاشیه برگزاری شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران با بلاروس، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سطح روابط سیاسی دو کشور امروز در اوج خود قرار دارد و سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران در ابتدای سال‌جاری میلادی، باعث افزایش سطح این همکاری‌ها شده است.

وی در ادامه افزود: کشور ایران یک شریک تجاری کلیدی برای جمهوری بلاروس در منطقه محسوب می‌شود و همکاری‌های فی‌مابین در حوزه‌های مختلف را بیش از پیش ادامه خواهیم داد.

وزیر صنعت جمهوری بلاروس با بیان اینکه در سال‌جاری میلادی صادرات ایران به بلاروس ۳ برابر شده است، افزود: برای افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در حوزه‌های هایتک، صنعت، پزشکی، کشاورزی و همه تمامی اقتصادی را شامل می‌شود.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی‌ها در کشور بلاروس، بر تسهیل اعطای ویزای این کشور، امور مربوط به ترخیص کالا و سامانه‌های گمرکی برای تجار ایرانی جهت ورود کالا‌های ایرانی به بلاروس، تاکید کرد.

دولت جمهوری بلاروس هرگونه حمایت را از انجام پروژه‌های مشترک میان دو کشور را انجام می‌دهد، گفت: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند به توسعه همکاری‌های طرفین کمک شایانی کند و در نهایت کشور بلاروس بازار بزرگی را برای تجار و فعالان اقتصادی ایران ایجاد خواهد کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده