تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۳۲۰۱۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان در گفتگو با «می متالز»:

وصول ۱۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در استان کردستان

می متالز - «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان درباره شورای معادن گفت: جلسات شورای معادن استان کردستان به طور مرتب در استان برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «اسماعیل زارعی کوشا» استاندار کردستان در حاشیه بازدید از پروژه گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه در منطقه یاسوکند شهرستان بیجار در استان کردستان در گفتگو با «می متالز» درباره وضعیت حقوق دولتی معادن استان، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان وصولی حقوق دولتی معادن را شاهد بودیم. البته ۱۵ درصدی که سهم استان کردستان است و به رغم آنکه در قانون هم آمده و مصوب شده، محقق نشده است، اما مبلغ دریافتی ما از همه سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۹ کلا ۷ میلیارد تومان برگشتی حقوق معادن به استان را داشتیم. در سال گذشته ۴۴.۸ میلیارد تومان وصولی داشتیم، اما با ۱۵ درصد یاد شده فاصله زیادی دارد و توقع داریم این سهم استان محقق شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌ها گفت: به هر حال هم در بحث مسوولیت‌های اجتماعی و هم نیاز‌هایی که خود سرمایه گذاران و صنایع دارند، تاکید بر آن است که ورود جدی به این موضوع داشته باشند. خوشبختانه در برخی موارد ورود خوبی صورت گرفته که می‌تواند در ساخت و بهسازی جاده‌ها و.. مشاهده کرد. اما در منطقه کرانی باید اقدامات جدی تری صورت بگیرد و در این زمینه جلسه‌ای با آقای موثقی نیا، رییس هیات عامل ایمیدرو خواهیم داشت.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد

وصول ۱۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در استان کردستان

عناوین برگزیده