تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۲۰۳۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیدایش ابهامات متعدد با بخشنامه‌های مختلف دولت در صنعت فولاد

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد گفت: تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره باعث ایجاد ابهامات متعدد در تنظیم بازار زنجیره فولاد شده و تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی، آینده این صنعت را با خطرات و مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

به گزارش می‌متالز، نویدرضا مظفری با اشاره به اینکه مازاد تولید فولاد در کشور همواره وجود داشته است، گفت: کیفیت فولاد ایران نسبت به سایر کشور‌های تولیدکننده بالاتر بوده و همواره این کیفیت مشتریان زیادی را جذب خود کرده است؛ اما نباید از مشکلات نقل و انتقالات مالی به لحاظ تاثیر منفی تحریم‌ها غافل شد که دست فولادسازان را به شدت بسته است.

وی افزود: همچنین در بازار‌های جهانی کیفیت و قیمت حرف اول و آخر را می‌زند و فولاد ایران نیز به لحاظ کیفیت و قیمت جایگاه مناسبی در جهان دارد که باید نسبت به ارتقای این جایگاه، اقدامات ویژه و مهم‌تری انجام شود.

به گفته این کارشناس فولادی، در سال گذشته، به دلیل قطعی متعدد برق و گاز در مجتمع‌های فولادی کشور متاسفانه پیش‌بینی‌های لازم از میزان فولاد تولید شده محقق نشد.

مظفری با بیان اینکه مصوبات مختلف در صنعت فولاد روزانه تغییر می‌کنند، گفت: همچنین به جز مسائلی مانند تنظیم بازار و نبود سرمایه‌گذاری در تولید و فرآوری سنگ آهن و گندله که به میلیارد‌ها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، صدور بخشنامه‌های مختلف، ضربه بدی به فضای کسب و کار در این صنعت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره باعث ایجاد ابهامات متعدد در تنظیم بازار زنجیره فولاد شده و تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی، آینده این صنعت را با خطرات و مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده