تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۲۰۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قادری:

بخش‌هایی که در آن‌ها مالیات وصول نشده شناسایی شوند/ منظور افزایش مالیات نیست + فیلم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است باید در راستای تامین منابع درآمدی بودجه بخش‌هایی که تاکنون در آن مالیات وصول نشده شناسایی شوند.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری، با اشاره به شناسایی منابع درآمدی جدید در بودجه سالیانه گفت: ما باید روی شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی به ویژه بخش‌هایی که تاکنون در آن مالیات وصول نشده، کار کنیم البته این بدین منظور نیست که ما بخواهیم نرخ‌های مالیاتی را افزایش دهیم.

دولت روی اخذ پایه‌های جدید مالیاتی توانمند عمل کند

وی تاکید کرد: البته دولت یک پیشنهادی را در لایحه برنامه هفتم توسعه برای افزایش سالیانه یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده داشت که در کمیسیون تلفیق رد شد و کلا یک افزایش یک درصدی در این بخش پذیرفته شد؛ یعنی به جای پنج درصد فقط یک واحد درصد را پذیرفتند. بنده فکر می‌کنم اگر دولت روی اخذ پایه‌های جدید مالیاتی توانمند عمل کند، می‌توانیم منابع جدید بودجه‌ای به دست بیاوریم.

برخی از امتیازات دولتی به بخش‌های غیر دولتی واگذار شود

این نماینده مجلس با اشاره به سایر روش‌ها در این بخش تاکید کرد: همچنین دولت می‌تواند برخی از امتیازات دولتی را به بخش‌های غیر دولتی اعم از بخش‌های معدنی و موضوعات مربوط به رگلاتوری برق و ارتباطات واگذار کند؛ بنابراین دولت اگر از تصدی گری در برخی بخش‌ها خارج شود و امتیازاتی را واگذار کند، طبعا بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در برخی امور خواهد شد.

انتفاع دولت از سرمایه گذاری بخش غیر دولتی

قادری با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در برخی امور به نفع دولت هم هست، گفت: از این طریق هزینه‌های دولتی در برخی امور کاهش پیدا کرده و نیاز به سرمایه گذاری دولتی در کشور کم می‌شود و هم یک امکان و ظرفیت جدید درآمدی برای دولت فراهم خواهد شد.

تعداد بازدید : 2

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه باید سودآوری و انتفاع بخش‌های غیر دولتی را بیشتر کنیم، بیان کرد: از این طریق بخش غیر دولتی مالیات‌های بیشتری را به دولت پرداخت کرده و رقم مالیات‌ها در بودجه افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند منابع خوبی برای بودجه سالیانه قلمداد شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده