تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۲۴
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۷۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط دولت:

لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها بزودی به مجلس ارسال خواهد شد

‌می‌متالز - لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات شرکت‌ها طبق گفته رئیس کل سازمان مالیات در دولت، تدوین و بزودی به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدهادی سبحانیان گفت: لایحه کاهش ۱۵ درصدی نرخ مالیات به منظور کاهش فشار مالیاتی بر شرکت‌ها، تدوین شده و بزودی به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی، جزو سیاست‌ها و فعالیت‌های حمایتی مهم سازمان مالیات از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید. افزایش اطلاعات، افزایش میزان وصول مالیات را در پی داشته و امروزه اطلاعات فعالان اقتصادی بیش از هر زمان دیگر در اختیار سازمان مالیات قرار دارد. به همین دلیل برای عملکرد سال گذشته مالیاتی که از حوزه اصناف و مشاغل وصول شده به موجب اظهار این افراد و تبصره ماده ۱۰۰ در مجموع سه برابر سال گذشته بود.

سبحانیان ادامه داد: اراده سازمان در توسعه و گسترش چتر مالیاتی بدون فشار بر بخش شناسنامه‌دار تولید است. سال ۹۹ حدود ۲.۹ میلیون اظهار نامه و تبصره ماده ۱۰۰ داشت، اما این رقم به ۲ برابر و در حدود ۶ میلیون رسید. ماده ۳۹ احکام دائمی برنامه‌های توسعه نیز با پیگیری سازمان مالیات، احیا و از این پس شرکت‌های تولیدی می‌توانند برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات، حقوق گمرکی را با چک و تضمین پرداخت کنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده