تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۰۹۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پوتین:

تجارت روسیه و چین به رقم بی‌سابقه ۲۰۰ میلیارد دلار رسید

‌می‌متالز - رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد تجارت مسکو با پکن به رقم بی‌سابقه ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال جاری میلادی از این مقدار نیز فراتر برود.

به گزارش می‌متالز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد تجارت مسکو با پکن به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است و قرار است در سال جاری میلادی از این مقدار نیز فراتر برود.

پوتین در گفتگو با شی جین پینگ، همتای چینی خود گفت: شما به تازگی به هدف ما برای دستیابی به تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری در سال جاری اشاره کردید.

وی افزود: بنابراین، بر اساس مقایسه سال به سال، همانطور که عصر گذشته آن را تجزیه و تحلیل کردیم، ما در طول یک سال تا این تاریخ به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده‌ایم و مطمئناً از آن فراتر خواهیم رفت.

پوتین در ادامه تأکید کرد که در شرایط دشوار کنونی، "هماهنگی نزدیک به ویژه در سیاست خارجی مورد نیاز است" چرا که روسیه و چین همکاری خود را از این طریق ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین پیشرفت بسیار خوبی را که در طرح ابتکاری چین موسوم به "کمربند و جاده" رخ داده است، تحسین کرد؛ طرحی که یک دهه پیش برای افزایش همکاری بین کشور‌هایی که در مسیر جاده ابریشم باستانی قرار داشتند، مطرح شد.

پوتین خطاب به شی جین پینگ گفت: تحت رهبری شما، چین این کار را انجام داده است. ما برای شما و همه کسانی که در این همکاری گسترده مشارکت داشته‌اند بسیار خوشحالیم، زیرا همه از آن سود می‌برند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده