تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۲۱۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه و آینده‌ای درخشان، در سایه تعامل

می متالز - سال ۱۳۹۸ را در حالی آغاز می‌کنیم که عملکرد توسعه و توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور در بسیاری از نقاط ایران مشهود است و اشتغالزایی پایدار در این مناطق نتیجه تلاش و همکاری هر چه بیشتر ایمیدرو و بخش خصوصی بوده است.
توسعه و آینده‌ای درخشان، در سایه تعامل

به گزارش می متالز، اینجانب از زمان اعتماد وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و پذیرش هدایت این سازمان، همواره تعامل را به عنوان عنصر کلیدی مورد نظر قرار داده‌ام، به طوری که با کمک مدیران و بدنه کارشناسی این مجموعه و نیز در سایه گفت‌وگو با تشکل‌ها، اموری همچون تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، زیرساخت‌های توسعه، چالش‌های ارزی، رفع موانع همکاری با بخش محیط‌زیست و منابع طبیعی و توسعه معادن کوچک، وضعیت روشن‌تری دارد.
در سالی که همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بود، افزون بر ۲ میلیارد دلار طرح‌های مختلف در این حوزه به بهره‌برداری رسید که حاصل آن ایجاد ۴۴۰۰ شغل مستقیم و بیش از ۲۵ هزار نفر شغل غیرمستقیم در کشور بوده است.
با توجه به روند توسعه چند سال گذشته و برنامه بهره‌برداری از طرح‌های توسعه در سال ۹۸، ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فلزات اساسی کشور افزایش چشمگیری داشته و خام‌فروشی مواد معدنی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. رشد تولید نسبت به سال گذشته، حفظ سهم صادرات به میزان ۲۰ درصد ارزش صادرات غیر نفتی کل کشور و تشکیل کنسرسیوم‌های بزرگ با بخش خصوصی در اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه نیز از اقدامات اساسی سال گذشته بوده است.
در سال جدید نیز با توکل بر خداوند متعال، جدیت، مسؤلیت‌پذیری و انجام کار درست، نیاز به اقدامات و فعالیت‌های افزون‌تر داریم. بر اساس برنامه‌ای که پیش رو است، سال ۱۳۹۸ پروژه‌های به ارزش بیش از ۳ میلیارد دلار وارد مدار تولید خواهند شد.
در مسیری که پیش رو قرار دارد بر این امر تاکید دارم که برنامه‌ها بدون تعامل چند جانبه، قابلیت اجرای دقیق نخواهند داشت. اکنون تشکر وافر خود و مجموعه ایمیدرو را از همکاری‌ها و همفکری‌های بخش خصوصی اعلام می‌کنم و به امید روزهای درخشان، این جمع صمیمی را آماده فعالیتی نو در سال جدید می‌کنیم.
نوروز ۱۳۹۸ بر یکایک عزیزان مدیر، کارشناس و کارگران سختکوش خجسته باد. در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج)، نیک‌سرانجامی و نیک‌روزی را برای مردمان ایران‌زمین از پروردگار یکتا خواستارم.

خداداد غریب‌پور / معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو

عناوین برگزیده