تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۲۱۳۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرایط حساس فولاد ایران در منطقه/ ضرر حداقل ۲۰۰ دلاری فولاد کشور با دامپینگ روسیه

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی گفت: به دلیل تخفیف‌های زیاد روسیه در این زمینه، حداقل ۲۰۰ دلار کاهش نسبت به چند ماه گذشته در محصولات فولادی تجربه کردیم.

به گزارش می‌متالز، تورج امینی با اشاره به وضعیت فولاد ایران در منطقه اظهارداشت: اخبار منتشرشده درباره توسعه فولاد کشور‌هایی از جمله عربستان، عمان، قطر و امارات به طور قطع تهدیدی جدی برای بازار فولاد ایران در منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در واقع هر چه مقدار عرضه محصولات فولادی در منطقه از وضعیت فعلی بیشتر شود، به ضرر ایران خواهد بود.

این کارشناس فولادی در مثالی عنوان کرد: به طور مثال، بحثی که در خصوص روسیه به وجود آمد و به دنبال بازار‌های هدف ایران بود، وضعیت اظطراری برای فولاد کشور درست کرد و این اتفاق نیز به همان شدت تهدیدکننده خواهد بود.

امینی افزود: بر همین اساس، به دلیل تخفیف‌های زیاد روسیه در این زمینه، حداقل ۲۰۰ دلار کاهش نسبت به چند ماه گذشته در محصولات فولادی تجربه کردیم.

به گفته وی، محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در صنعت فولاد ایران اضافه بر سازمان محسوب می‌شوند و این اتفاقات بیش از حد باعث ضرر و زیان فولادسازان خواهد شد.

کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: در حال حاضر، ترکیه پوشش دهنده بخش زیادی از فولاد بازار‌های بین‌المللی است که به دلیل وضعیت پیش‌آمده و درخواست‌های زیاد برای فولاد، احساس نگرانی می‌کند و در این بین طبیعتاً شرایط برای ایران سخت‌تر خواهد بود.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در کشور عراق خواهان زیادی برای مواد اولیه مانند آهن اسفنجی و بریکت وجود دارد و این درحالیست که محصول میلگرد را به صورت محدود می‌خرند و یا برای آن عوارض وارداتی وضع می‌کنند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده