تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۲۱۳۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگوی کارشناس فولادی مطرح شد؛

تفاوت قابل توجه تکنولوژی و سیاست‌گذاری فولاد ایران با کشور‌های منطقه/ دست‌اندازی در صنعت فولاد با خرید ارز فولادی‌ها ۳۰ درصد زیر بازار

‌می‌متالز - یک کارشناس فولادی گفت: ارز فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها را نیز ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خریداری می‌کنند که باعث دست اندازی‌های زیادی در این صنایع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احمد جانجان در خصوص تقویت تولید فولاد کشور‌های منطقه بیان کرد: با وضعیت فعلی سیاست گذاری کشور در حوزه فولادی و صنایع پتروشیمی، متاسفانه به بهانه ارزان بودن انرژی برای این صنایع، برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها پیاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرفی، ارز فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها را نیز ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خریداری می‌کنند که باعث دست اندازی‌های زیادی در این صنایع می‌شود.

به گفته کارشناس صنعت فولاد، با توجه به مشکلات و محدودیت‌های موجود، توسعه فولاد کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس به بازار فولاد ایران ضربه بسیار مهلکی خواهد زد؛ چرا که با آن‌ها از لحاظ تکنولوژی و سیاست‌گذاری قابل رقابت نیستیم.

جانجان افزود: در واقع، بسیاری از کشور‌های منطقه آخرین تکنولوژی‌ها را در این حوزه به دست آورده‌اند و برخلاف ایران، مشکلات تحریمی، مالی و اعتباری ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت با وضعیت فعلی در کشور، به طور حتم آینده فولادسازان ایرانی دچار مشکل خواهد شد. البته ناگفته نماند مشکلات عمده کشور به خصوص در صنعت فولاد و پتروشیمی، تکه تکه شدن شرکت‌ها بود که متأسفانه در زنجیره تولید تأثیر خوبی ندارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده