تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۳۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۲۶۱ هزار میلیاردی در حوزه صنعتی استان آذربایجان‌غربی طی ۷ ماهه نخست امسال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی از صدور ۶۵۳ فقره جواز تأسیس در حوزه صنعتی استان برای احداث و کلنگ‌زنی واحد‌های صنعتی جدید در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۱ هزار میلیارد ریال، از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهر‌ماه، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه ۶۵۳ فقره جواز تأسیس در حوزه صنعتی استان برای احداث و کلنگ‌زنی واحد‌های صنعتی جدید در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۶۱ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: با تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های جدیدالتأسیس در استان، پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۷ هزار و ۶۰۱ نفر در استان فراهم شود.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۷۴ واحد دارای جواز تأسیس در استان در حال تکمیل وجود دارد که برای ایجاد این واحد‌ها ۱۱۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که با بهره‌برداری از این واحدها، پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۲ هزار و ۲۱۳ نفر فراهم شود.

وی اضافه کرد: در ۷ ماهه نخست سال‌جاری ۱۰۰ واحد صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که برای بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی، ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در این واحد‌ها فراهم شده است.

سرتیپی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۲ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۹ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۲ هزار و ۲۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و احیاء واحد‌های راکد صنعتی استان در اولویت کاری صمت استان آذربایجان غربی است، یادآور شد: در ۷ ماهه نخست امسال با اقدامات حمایتی انجام شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین اجرای مستمر یکشنبه‌های حمایت ازتولید ۳۱ واحد صنعتی غیر فعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شده‌اند که زمینه اشتغال برای ۲۸۷ نفر به‌صورت مستقیم در این واحد‌ها فراهم شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده